Warsztat komunikacji interpersonalnej 11-WKI-1PS-n
Celem warsztatu jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie świadomości samego siebie w relacjach z innymi oraz uczestnictwa w grupie. Zakłada się, że po zakończonych zajęciach zwiększy się integracja w grupie, studenci będą znać: zasady informacji zwrotnej i jej rolę w komunikowaniu się, pojęcie "otwartość" i jej wskaźniki werbalne i niewerbalne, różnicować różne style słuchania, w tym komunikaty "blokujące" i "otwierające", będą potrafili wskazać znaczenie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej dla działalności pedagoga
W cyklu 2020/SZ:
Zadaniem warsztatu jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie świadomości samego siebie w relacjach z innymi oraz uczestnictwa w grupie. Zakłada się, że po zakończonych zajęciach zwiększy się integracja w grupie, studenci będą znać: zasady informacji zwrotnej i jej rolę w komunikowaniu się, pojęcie "otwartość" i jej wskaźniki werbalne i niewerbalne, różnicować różne style słuchania, w tym komunikaty "blokujące" i "otwierające", będą potrafili wskazać znaczenie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej dla działalności pedagoga |
W cyklu 2021/SZ:
Zadaniem warsztatu jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie świadomości samego siebie w relacjach z innymi oraz uczestnictwa w grupie. Zakłada się, że po zakończonych zajęciach zwiększy się integracja w grupie, studenci będą znać: zasady informacji zwrotnej i jej rolę w komunikowaniu się, pojęcie "otwartość" i jej wskaźniki werbalne i niewerbalne, różnicować różne style słuchania, w tym komunikaty "blokujące" i "otwierające", będą potrafili wskazać znaczenie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej dla działalności pedagoga |
W cyklu 2022/SZ:
Zadaniem warsztatu jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie świadomości samego siebie w relacjach z innymi oraz uczestnictwa w grupie. Zakłada się, że po zakończonych zajęciach zwiększy się integracja w grupie, studenci będą znać: zasady informacji zwrotnej i jej rolę w komunikowaniu się, pojęcie "otwartość" i jej wskaźniki werbalne i niewerbalne, różnicować różne style słuchania, w tym komunikaty "blokujące" i "otwierające", będą potrafili wskazać znaczenie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej dla działalności pedagoga |
W cyklu 2023/SZ:
Zadaniem warsztatu jest rozwijanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie świadomości samego siebie w relacjach z innymi oraz uczestnictwa w grupie. Zakłada się, że po zakończonych zajęciach zwiększy się integracja w grupie, studenci będą znać: zasady informacji zwrotnej i jej rolę w komunikowaniu się, pojęcie "otwartość" i jej wskaźniki werbalne i niewerbalne, różnicować różne style słuchania, w tym komunikaty "blokujące" i "otwierające", będą potrafili wskazać znaczenie zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej dla działalności pedagoga |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Studentka/Student:
wie czym jest komunikacja interpersonalna i jaka jest jej rola
zna zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej, potrafi wskazać jej rolę w pracy pedagoga
stosuje zasady komunikacji
zna zasady komunikacji w grupie (z uwzględnieniem procesu grupowego)
ma świadomość własnych kompetencji i barier w relacjach społecznych przekładających się na proces komunikacji
potrafi przeprowadzić krótki fragment warsztatu na temat wybranego aspektu komunikacji interpersonalnej
zna zasady skutecznej komunikacji i etyki pracy pedagoga
Kryteria oceniania
warsztatu - opracowanego problemu z obszaru komunikacji interpersonalnej
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo aktywny udział w zajęciach, bardzo dobre przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu z uwzględnieniem wszystkich ustalonych wcześniej kryteriów oceny
dobry plus (+db; 4,5): aktywny udział w zajęciach, bardzo dobre przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem niektórych ustalonych wcześniej kryteriów oceny
dobry (db; 4,0): aktywny udział w zajęciach, dobre przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem części ustalonych wcześniej kryteriów oceny
dostateczny plus (+dst; 3,5): średnio aktywny udział w zajęciach, dostateczne przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem wielu ustalonych wcześniej kryteriów oceny
dostateczny (dst; 3,0): średnio aktywny udział w zajęciach, przygotowanie do poszczególnych zajęć oraz opracowanie wybranego problemu podczas końcowego warsztatu, ale z pominięciem większości ustalonych wcześniej kryteriów oceny
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
- Johnson, D. (1992), Podaj dłoń. Warszawa: IPZiT
- Goleman, D.(1999), Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań
- Nęcki, Z.(1994), Komunikowanie interpersonalne. Wrocław
- Pease, A.(2001), Mowa ciała. Kielce
- Rosenberg, M.B. (2003), Porozumienie bez przemocy. Warszawa: Santorski & Co
- Sikorski, W. (2005). Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej, Kraków
- Zborowski, Z. (1997), Trening interpersonalny. Warszawa
- Adler R.B., Rosenfeld L.B., Proctor II R.F.: (1991), Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2006.
- Argyle M.: (1991) Psychologia stosunków międzyludzkich, W-wa .
- Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań 1997.
- Cialdini R., (1999), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk.
W cyklu 2020/SZ:
- Johnson, D. (1992), Podaj dłoń. Warszawa: IPZiT |
W cyklu 2021/SZ:
- Johnson, D. (1992), Podaj dłoń. Warszawa: IPZiT |
W cyklu 2022/SZ:
- Johnson, D. (1992), Podaj dłoń. Warszawa: IPZiT |
W cyklu 2023/SZ:
- Johnson, D. (1992), Podaj dłoń. Warszawa: IPZiT |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: