Warsztat diagnozy pedagogicznej dzieci i młodzieży z trudnościami w funkcjonowaniu psychospołecznym 11-WDP-2TP-s
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe metody projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych.
Student zna przyczyny powstawania zaburzeń rozwoju dziecka oraz ich klasyfikacje.
Student charakteryzuje poszczególne metody, techniki i narzędzia badań pedagogicznych.
Student potrafi przeprowadzić analizę wybranych przykładów oraz zaprojektować i przeprowadzić badanie o charakterze diagnostycznym.
Student umie dokonać ewaluacji, analizy i interpretację uzyskanych wyników.
Student potrafi w zakresie podstawowym zastosować odpowiednie metody i techniki wspomagające dzieci i młodzież z trudnościami w nauce i z trudnościami wychowawczymi.
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
-student wykazał się znakomitą wiedzą podczas kolokwium,
- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student prawidłowo wykonał zadania przewidziane programem zajęć
- student wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dobry plus (+db; 4,5):
- student wykazał się bardzo dobrą wiedzą podczas kolokwium,
- student uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć
- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dobry (db; 4,0):
- student wykazał się dobrą wiedzą podczas kolokwium,
- student zazwyczaj uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student zazwyczaj prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć
- student zazwyczaj wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dostateczny plus (+dst; 3,5):
- student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium,
- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student nie zawsze prawidłowo wykonywał zadania przewidziane programem zajęć
- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
dostateczny (dst; 3,0):
- student wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium
- student raczej uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student popełniał liczne błędy wykonując zadania przewidziane programem zajęć
- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
niedostateczny (ndst; 2,0):
- student nie wykazał się dostateczną wiedzą podczas kolokwium,
- student nie zawsze uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin/ Nie uczestniczył w zajęciach w wyznaczonych terminach i w wymaganej ilości godzin
- student zazwyczaj błędnie wykonywał zadania przewidziane programem zajęć/nie wykonywał zadań przewidziane programem zajęć
- student nie zawsze wykazywał właściwe postawy względem kolegów i koleżanek oraz prowadzącego zajęcia
Literatura
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 d
‒ Czub. M (2014), Diagnoza funkcjonowania społeczno- emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat, Instytut Badań edukacyjnych, Warszawa,
‒ Domagała - Zyśk. E, Knopik.T, Oszwa.U (2017), Diagnoza funkcjonalna rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów w wieku 9-13 lat, ORE, Warszawa,
‒ Grudziewska., E (2017)Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Warszawa : Difin
‒ Junik. W, Diagnostyka pedagogiczna dziecka z rodziny z problemem alkoholowym / // Remedium. - 2005, nr 1, s. 1-3
‒ Kołakowski. A, Zaburzenia zachowania u dzieci.Teoria i praktyka,GWP 2014 (fragmenty)
‒ Krakowiak. K red. (2017), Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, ORE Warszawa,
‒ Kulesza, M (2017), Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej / Marta Kulesza. - Warszawa : Difin.
‒ Program pracy z uczniami zagrożonymi wypadnięciem z systemu oświaty / [pod redakcją Beaty Sochy]. - Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2013
‒ Skałbania . B (2011) Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" (fragmenty)
‒ Wysocka. E (2009) Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN (fragmenty)
Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć.
W cyklu 2021/SL:
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
W cyklu 2022/SL:
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
W cyklu 2023/SL:
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
W cyklu 2024/SL:
‒ Bronk. D, Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa - diagnoza i rzeczywistość / // Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, nr 1, s. 174-180 dostępny na: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ceon.element-374d4a52-5371-34ab-890b-f57bdd9ddcfa, dostęp z dnia 08.09.2020 Dodatkowo: materiały przekazane przez prowadzącą w trakcie zajęć. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: