Metodyka wychowania przedszkolnego dziecka z wadą słuchu 11-S12-p
1. Organizacja pracy w przedszkolu: rola zabawy w życiu dziecka; organizowanie zajęć edukacyjnych: dobór metod, form, środków; rozwijanie samodzielności.
2. Gotowość szkolna dzieci z wadą słuchu: przygotowanie do pisania, czytania, kształtowanie umiejętności matematycznych.
3. Konstruowanie konspektów i scenariuszy zajęć edukacyjnych wraz z pomocami
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
1. potrafi organizować pracę w grupie przedszkolnej z uwzględnieniem potrzeb dzieci z wadą słuchu,
2. dobiera odpowiednie metody i formy w pracy z dzieckiem z wadą słuchu, wykorzystuje w tym celu nowe technologie,
3. potrafi konstruować konspekty i scenariusze zajęć edukacyjnych w przedszkolu wraz z pomocami,
4. przygotowuje materiały potrzebne do zajęć i aktywnie w nich uczestniczy, odwołuje się do posiadanej wiedzy i doświadczeń.
Kryteria oceniania
- aktywne uczestnictwo w pracach grupowych i dyskusjach,
- przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych w przedszkolu z uwzględnieniem potrzeb uczniów z wadą słuchu.
Literatura
Bednarska B., Liwo H., Wasila K., (2012), Kiedy świat staje się przygodą: poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. Przydatny również dla wychowawców, „Galan”, Gdańsk.
Bieńkowska K., (2013), Gotowość szkolna dziecka z uszkodzonym narządem słuchu, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.
Cieszyńska J., (2000), Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego: droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków.
Hundertmarck G. (1993), Uczymy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: