Poradnictwo zawodowe z metodyką 11-PZM-5PPP-n
Student ma wiedzę o specyfice poszczególnych faz rozwojowych człowieka oraz znajomość koncepcji rozwoju zawodowego; posiada wiedzę o społecznych i instytucjonalnych uwarunkowaniach życia edukacyjno - zawodowego
Potrafi korzystać z różnorodnych źródeł naukowych aktualizując swoją wiedzę o współczesnych problemach i uwarunkowaniach świata pracy, prognozować ich przebieg i efekty oddziaływań
Potrafi wykorzystywać wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów w obszarze pedagogiki
W cyklu 2021/SL:
Student ma wiedzę o specyfice poszczególnych faz rozwojowych człowieka oraz znajomość koncepcji rozwoju zawodowego; posiada wiedzę o społecznych i instytucjonalnych uwarunkowaniach życia edukacyjno - zawodowego |
W cyklu 2022/SL:
Student ma wiedzę o specyfice poszczególnych faz rozwojowych człowieka oraz znajomość koncepcji rozwoju zawodowego; posiada wiedzę o społecznych i instytucjonalnych uwarunkowaniach życia edukacyjno - zawodowego |
W cyklu 2023/SL:
Student ma wiedzę o specyfice poszczególnych faz rozwojowych człowieka oraz znajomość koncepcji rozwoju zawodowego; posiada wiedzę o społecznych i instytucjonalnych uwarunkowaniach życia edukacyjno - zawodowego |
W cyklu 2024/SL:
Student ma wiedzę o specyfice poszczególnych faz rozwojowych człowieka oraz znajomość koncepcji rozwoju zawodowego; posiada wiedzę o społecznych i instytucjonalnych uwarunkowaniach życia edukacyjno - zawodowego |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
K_W01 zna terminologię używaną w pedagogice z uwzględnieniem terminologii związanej z wybranym modułem specjalnościowym i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych H1A_W01, H1A_W02, H1A_W03
K_W10 ma uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem środowisk związanych z wybranym modułem specjalnościowym, ich specyfice i procesach w nich zachodzących S1A_W03, S1A_W08 , S1A_W02
K_W14 ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych S1A_W09, S1A_W10, H1A_W08
K_U02 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań, S1A_U02
S1A_U01, S1A_U06 , H1A_U04
K_U10 potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań, S1A_U04
K_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia H1A_K01, H1A_K04
S1A_K02
K_K03 ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki, S1A_K07
Kryteria oceniania
aktywność podczas zajęć
raport
aktywność merytoryczna w oparciu o przeczytaną literaturę
raport
Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
1. Sennett, R. (2008), Korozja charkateru, Warszawa: WYd. Muza
2. Brockman, J. (2004), Niezwykłe umysły, Warszawa: Prószyński i S-ka
3. Krumboltz, J. (2009), Szczęście to nie przypadek, Gdańsk: GWP
4. Zeszyty informacyjno – metodyczne doradcy zawodowego, http://eurodoradztwo.praca.gov.pl/publikacje/spis-publikacji
5. Wojtasik, B. (red.), (2001), Podejmowanie decyzji zawodowych przez młodzież i osoby dorosłe w nowej rzeczywistości społeczno – politycznej, Wrocław
6. Kvale, S. (2012), Prowadzenie wywiadów, Warszawa: PWN
7. Piorunek, M. (2009). Bieg życia zawodowego człowieka. Poznań
8. Piorunek, M. (2004). Projektowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej w okresie adolescencji. Poznań
9. Skałbania, B. (2009), Poradnictwo pedagogiczne, Kraków
10. Kargulowa, A. (2004), O teorii i praktyce poradnictwa, Warszawa
11. Duckworth, A. (2015), Upór, Warszawa: Studio Emka
W cyklu 2021/SL:
Sennett, R. (2008), Korozja charkateru, Warszawa: WYd. Muza |
W cyklu 2022/SL:
Sennett, R. (2008), Korozja charkateru, Warszawa: WYd. Muza |
W cyklu 2023/SL:
Sennett, R. (2008), Korozja charkateru, Warszawa: WYd. Muza |
W cyklu 2024/SL:
Sennett, R. (2008), Korozja charkateru, Warszawa: WYd. Muza |
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
W roku akademickim 2020/2021 przedmiot prowadzony jest zdalnie. |
W cyklu 2022/SL:
W roku akademickim 2020/2021 przedmiot prowadzony jest zdalnie. |
W cyklu 2023/SL:
W roku akademickim 2020/2021 przedmiot prowadzony jest zdalnie. |
W cyklu 2024/SL:
W roku akademickim 2020/2021 przedmiot prowadzony jest zdalnie. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: