Przygotowanie do praktyki zawodowej 11-PPZ-2POW-n
Przygotowanie do praktyk zawodowych ma charakter warsztatowy. Studenci opracowują w trzech grupach warsztatowych scenariusze lub konspekty zajęć przygotowując się w ten sposób do podjęcia określonych zadań w ramach praktyk zawodowych. Pierwsza grupa opracowuje zadania dotyczące pracy pedagoga szkolnego, druga grupa przygotowuje jednostki zajęciowe w świetlicy, trzecia grupa opracowuje jednostki zajęciowe z organizacji czasu wolnego podopiecznych – koła zainteresowań. Ponadto dokonują analizy tekstów źródłowych dotyczących specyfiki pracy opiekuna - wychowawcy.
Studenci otrzymują dokumenty niezbędne w realizacji praktyk zawodowych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
1. Student opisuje podstawowe instytucje opiekuńczo - wychowawcze.
2. Przedstawia podstawowe zadania, normy i procedury stosowane w działalności opiekuńczej, wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych.
3. Student charakteryzuje głównych uczestników oddziaływań opiekuńczo - wychowawczych, a także środowiska wychowawcze z których pochodzą.
4. Operuje elementarną wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach opiekuńczo - wychowawczych.
5. Działa zgodnie z zasadami etycznymi
Kryteria oceniania
Analiza aktywności na konwersatorium
Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi
Literatura
Covington M.V., Teel K.M., (2004), Motywowanie uczniów
Philips D.C., Soltis J.F., (2004), Podstawy wiedzy o nauczaniu
Vopel K.W., (2001), Zabawy, które łączą część 1 i 2.
Vopel K.W., (2003), Przerwa, która daje siłę. Zabawy ułatwiające naukę.
Zimmerman B.J., Bonner S., Kovach R., (2004), Aby dziecko uwierzyło w siebie
W cyklu 2021/SL:
-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty |
W cyklu 2022/SL:
-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty |
W cyklu 2023/SL:
-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty |
W cyklu 2024/SL:
-Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: