Przygotowanie do praktyki pedagogicznej 11-PPP-1POW-n
Podczas zajęć podejmowane są zagadnienia odnoszące się do systemu instytucji oświatowych w Polsce, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych oraz prawnych. W trakcie zajęć charakterystyce poddane są główne podmioty oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych, kulturalnych. Student dowiaduje się nadto o potrzebie i zarazem możliwościach budowania relacji z klientem instytucji oświatowych.
Konwersatoria są także okazją do zdobycia i uporządkowania elementarnej wiedzy o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach oświatowych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i
potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka:
1.Opisuje podstawowe instytucje tworzące system oświaty.
2. Przedstawia podstawowe zadania, normy i procedury stosowane w działalności opiekuńczej, wychowawczej, edukacyjnej, kulturalnej i pomocowej w instytucjach systemu oświaty.
3. Charakteryzuje głównych uczestników oddziaływań prowadzonych przez instytucje systemu oświaty oraz podstawowe środowiska wychowawcze
4. Prezentuje podstawowe umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z klientami i pracownikami instytucji.
5. Operuje elementarną wiedzą o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach systemu oświaty.
6. Działa zgodnie z zasadami etycznymi.
Kryteria oceniania
Analiza aktywności na konwersatorium
Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi
Analiza aktywności na konwersatorium
Analiza postawy wyrażonej w sposobie wypowiedzi
Bardzo dobra
- student prawidłowo opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów
- student wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji
- student prawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy
Dobra
- student z niewielkimi błędami opisuje instytucje, charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów
- student zwykle wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji
- student z niewielkimi błędami opisuje zasady bhp i higieny pracy
Dostateczna
- student potrafi opisać część instytucji, powierzchownie charakteryzuje ich działalność oraz potrzeby klientów
- student nie zawsze wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji
- student powierzchownie opisuje zasady bhp i higieny pracy
Niedostateczna (do otrzymania oceny niedostatecznej wystarczy spełnienie jednego warunku)
- student popełnia kluczowe błędy opisując instytucje, charakteryzując ich działalność oraz potrzeby klientów lub nie potrafi opisać ich wcale
- student zwykle nie wykazuje właściwe postawy względem klientów i współpracowników w instytucji
- student nieprawidłowo opisuje zasady bhp i higieny pracy lub nie zna ich wcale
Literatura
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
- Geldard K., Geldard D., Budowanie relacji w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami, Warszawa 2009.
- Kujawiński J., Szkoła dialogu i samodzielnego uczenia się uczniów, Poznań 2005.
- Śliwerski B., Jak zmienić szkołę?: studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Kraków 2008.
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
W cyklu 2022/SL:
Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
W cyklu 2023/SL:
Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
W cyklu 2024/SL:
Przedmiot w roku akademickim 2020/21 w całości realizowany w formie zdalnej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: