Planowanie karier edukacyjno - zawodowych 11-PKEZ-2PPW-n
Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy na temat współczesnych modeli karier zawodowych i czynników je kształtujących. Rozwijane są także umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystywania technik i narzędzi aplikacyjnych. W zakresie postaw społecznych wzmacniana jest proaktywna postawa wobec własnej ścieżki karierowej oraz odpowiedzialności z proces kształtowania indywidualnej kompetencji wyróżniającej w kontekście studiowanego kierunku.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po realizacji kursu student:
Charakteryzuje podstawowe modele karier zawodowych
Prawidłowo dobiera i stosuje metody zarządzania własnymi zasobami karierowymi
Poprawnie projektuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego
Zna procedury rekrutacyjne i potrafi odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania podczas rozmów kwalifikacyjnych
Analizuje aktualną sytuację i tendencje zmian na rynku pracy w swoim zawodzie i środowisku pracy
Poprawnie opracowuje własne dokumenty aplikacyjne
Wie w jaki sposób korzystać z Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Kryteria oceniania
Test
Elementy portfolio
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008
Molitor S.U., Strategia planowania kariery. Jak świadomie kształtować własną drogę zawodową, Warszawa 2008
Wawrzonek A., Kompetencje miękkie jako narzędzie porozumienia miedzypokoleniowego na rynku pracy w: Solarczyk-Ambrozik (red.), Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się, Poznań 2016
Rosalska M., Kompetencja wyróżniająca jako element projektów karierowych w: Solarczyk-Ambrozik, Barańska M., (red.), Uczenie się przez całe życie. Rozwój - kariera - praca, Poznań 2018
Sidor-Rządkowska M., Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Warszawa 2018, s. 25-60
W cyklu 2020/SZ:
Gut R., Piegowska M., Wójcik B., Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu, Warszawa 2008 |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
W semestrze zimowym 2020 zajęcia były realizowane zdalnie. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: