Praktyczna nauka języka niemieckiego 09-NIE-36
Opis treści kształcenia
praca ze źródłowymi tekstami dotyczącymi wybranych kręgów tematycznych: poszerzanie i utrwalanie aktywnego zasobu słownictwa języka niemieckiego do poziomu B2+/C1 ESOKJ
ćwiczenia w zakresie rozumienia czytanych tekstów w języku niemieckim, odpowiadających poziomowi B2+/C1 wg ESOKJ.
ćwiczenia rozwijające kompetencję komunikacyjną na poziomie B2+/C1 ESOKJ: formułowanie dłuższych wypowiedzi ustnych na wybrane tematy, na podstawie poznanych tekstów
prezentacja wybranych zagadnień z gramatyki praktycznej języka niemieckiego (składnia) oraz wprowadzające i utrwalające (pisemne i ustne) ćwiczenia w ich praktycznym zastosowaniu, na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ
ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu różnych rodzajów tekstów, na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ
prezentacja zasad i kształtowanie umiejętności redagowania konkretnych (odtwórczych i samodzielnych) tekstów pisemnych na poziomie B2+/C1
prezentacja wzorców intonacyjnych i ćwiczenie umiejętności poprawnego głośnego czytania różnych rodzajów tekstów w języku niemieckim
ćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy nad poprawą znajomości języka, z wykorzystaniem różnych źródeł
ćwiczenie umiejętności pracy w grupie i przyjmowania w niej różnych ról we wspólnych projektach i dyskusji
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
posiada aktywny zasób słownictwa w języku niemieckim z zakresu objętych modułem kręgów tematycznych, odpowiadający poziomowi B2+/C1 ESOKJ
posiada szczegółową wiedzę z praktycznej gramatyki języka niemieckiego w zakresie objętym modułem i potrafi ją poprawnie, pisemnie i ustnie, stosować, na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ
potrafi wypowiadać się w języku niemieckim na tematy przewidziane w module, wyrazić swoją opinię i ją uzasadnić, posiada kompetencję komunikacyjną odpowiadającą poziomowi B2+/C1 wg ESOKJ
czyta i rozumie oryginalne teksty fabularne i publicystyczne w języku niemieckim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ
rozumie ze słuchu teksty fabularne, publicystyczne i słuchowiska w języku niemieckim na poziomie B2+/C1 wg ESOKJ
potrafi redagować odtwórcze i samodzielne teksty pisemne w języku niemieckim na poziomie B2+/C1
zna podstawowe wzorce intonacyjne w języku niemieckim i potrafi je zastosować w praktyce
zna i rozumie terminologię gramatyczną w języku niemieckim w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ
ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ i rozumie potrzebę ciągłości praktyki komunikacyjnej
potrafi samodzielnie pracować z wykorzystaniem różnych źródeł w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role we wspólnych projektach i dyskusji w zakresie objętym modułem dla poziomu B2+/C1 wg ESOKJ
Kryteria oceniania
Zaleca się podanie przykładowych zadań (pytań) służących ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
a. Formen Sie die unterstrichenen Satzteile um, ohne ihren Sinn zu verändern.
b. Lesen Sie den folgenden Text seinem Inhalt entsprechend laut vor.
c. Verwandeln Sie die folgenden Nominalisierungen in entsprechende Nebensätze.
d. Hören Sie den Text 2 Mal an und korrigieren Sie dann – wenn nötig! -folgende Sätze.
Kryteria oceniania:
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze
znacznymi niedociągnięciami
3.0 - zadawalajaca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi
błędami
2,0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
H. Kormann, Zur Diskussion gestellt.
Mentor Lernhilfe: Keine Angst vor dem Aufsatz.
F. Eppert, Bildergeschichten für den Deutschunterricht.
Hall/Scheiner. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene.
R. Schmidt. Weg mit den typischen Fehlern!. Teil 1
Aktualna ogólnodostępna niemieckojęzyczna prasa, także na stronach www.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: