Etyczne problemy profesji socjologa 24-SODL-EPS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Planuje proces badawczy zgodnie z zasadami etycznymi
Rozwija zdolność do postrzegania podstawowych aspektów realizacji zawodu socjologa
Krytycznie ocenia wybrane przepisy zawarte w kodeksach postępowania etycznego
Organizuje pracę zespołową w czasie zajęć oraz w czasie przygotowywania prezentacji na wybrany temat
Rozwiązuje zaproponowane przez prowadzącego przykłady problemów społecznych
Objaśnia sposoby pracy socjologa w określonych warunkach
Przeprowadza analizę kulturowych uwarunkowań określonych zachowań społecznych
Wyszukuje w przestrzeni społecznej obszarów pozostających w orbicie zainteresowań socjologa
Kryteria oceniania
kolokwium pisemne
Literatura
1) Babbie E. (2003) Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN.
2) Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. (2001) Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka.
3) Kodeks ESOMAR (Międzynarodowy kodeks postępowania w badaniach rynkowych i społecznych): http://www.ofbor.pl/start.php
4) Domański H., Lutyńska K., Rostocki A. W. (red.), Spojrzenie na metodę. Studia z metodologii badań socjologicznych, Warszawa 1999.
5) Gostkowski Z., Lutyński J. Analizy i próby technik badawczych w socjologii, t.1-10. Wrocław: Ossolineum, 1975.
6) Gruszczyński L. A., Kwestionariusz w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych, Katowice 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: