Konwersatorium o wielkich książkach 23-PPG24L11
Konwersatorium równoległe do wykładu interdyscyplinarnego „Wielkie książki”. Proponujemy krytyczne i dyskusyjne spotkanie z książkami, które odegrały znaczącą rolę w historii nauki i kultury.
Uczestnictwo w konwersatorium nie wymaga uczestnictwa w wykładzie.
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i student/ka zna i rozumie:
Sposoby podejścia do wielkiej literatury
Możliwość i skutki czytania ważnej literatury spoza własnej specjalności
Potrafi:
Rozpoznawać wartość ważnych i wielkich książek
Upowszechniać wartości wielkiej literatury
Literatura
Wstępne propozycje książek, które mogą być przedmotem zajęć (lista będzie modyfikowana przez propozycje wykładowców cyklu interdyscyplinarnego):
Nauki przyrodnicze i ścisłe
• Lorenz Konrad, Tak zwane zło, Warszawa 1972, 1975, 1996, 2003.
• Penrose Roger, Droga do rzeczywistości. Wyczerpujący przewodnik po prawach rządzących Wszechświatem, Warszawa 2006.
• Wilson Edward, Konsiliencja. Jedność wiedzy, Warszawa 2002.
Nauki społeczne
• Canetti Elias, Masa i władza, Warszawa 1986.
• Schreber Daniel Paul, Pamiętniki nerwowo chorego, Kraków 2006.
• White Harrison, Tożsamość i kontrola, Kraków 2011.
• Lewin Kurt, Field theory in social science: selected theoretical papers, New York 1951, 1964.
• Luhman Niklas, Systemy społeczne, Kraków 2007.
• Sedláček Tomáš, Ekonomia dobra i zła, Warszawa 2013.
Nauki humanistyczne
• Barthes Roland, Mit i znak. Eseje, Warszawa 1971
• Janion Maria, Niesamowita słowiańszczyzna, Kraków 2007, 2016.
• Wunderlich Hans Georg, Tajemnica Krety. Dokąd Byk porwał Europę, czyli o korzeniach kultury, Kraków 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: