Seminarium 20-SEM-21MDM
Seminarium magisterskie poświęcone jest pracy w grupie i konsultacjom indywidualnym nakierowanym na przygotowanie studentów do samodzielnego napisania pracy magisterskiej w temacie związanym ze studiowanym kierunkiem.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- sformułować pogłębioną refleksję metodologiczną na temat mediów interaktywnych i widowisk i potrafi rozwijać ją i twórczo stosować w działalności profesjonalnej
- zaprezentować wiedzę na temat przeszłości i teraźniejszości widowisk
- zaprezentować wiedzę z zakresu terminologii nauk humanistycznych w zakresie badań nad dramatem, teatrem i widowiskami
- samodzielnie wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje badawcze z wykorzystaniem różnych źródeł naukowych, w tym cyfrowych baz danych
- potrafi posługiwać się różnymi narzędziami metodologicznymi i powiązać je z analizowanym przez siebie zagadnieniem
- potrafi przeprowadzić analizę i interpretację wytworów kultury współczesnej ze szczególnym uwzględnieniem sztuki interaktywnej, teatru i widowisk
- przygotować pracę pisemną w języku polskim na temat studiowanego przedmiotu
- potrafi inicjować zdarzenia naukowo- artystyczne w ramach różnorodnych form współczesnej kultury
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inicjować i organizować proces uczenia się innych osób
Kryteria oceniania
- aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji);
- wartość merytoryczna prezentacji oraz sposób jej przedstawienia;
- umiejętność zaprezentowania wiedzy nabytej w ramach przedmiotu
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobra znajomość głównych kierunków refleksji nad mediami interaktywnymi i widowiskami, umiejętność formułowania samodzielnych i pogłębionych opinii,
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami,
4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsze umiejętności, niższa zdolność krytycznego porównania poszczególnych koncepcji, ograniczony sposób formułowania oryginalnych konkluzji,
3,5 – zadowalająca znajomość głównych kierunków w badaniach, zadowalająca umiejętność krytycznego porównania poszczególnych koncepcji,
3,0 - zadowalająca znajomość głównych kierunków w badaniach nad mediami interaktywnymi i widowiskami,
2,0 - niezadowalająca znajomość głównych kierunków w badaniach dotyczących performansów medialnych.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
- M. Causey, Theatre and Performance in Digital Culture. London 2006.
- P. Christiane, Digital Art. London 2003.
- S. Wilson, Information Arts, Cambridge 2002.
+ literatura wskazywana przez prowadzących - proponowana w odniesieniu do omawianych problematyk dotyczących poszczególnych tematów prac magosterskich
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: