Performans medialny 20-PM-11MDM
Co to jest performans?
Performanse w przestrzeni nowych mediów elektronicznych
Odmiany i gatunki performansów medialnych
Symulakry
Kultura medialna i zmysły
Kultura konwergencji
Koncepcje komunikacji medialnej
Performans cyfrowy
Fotografia
Dźwięk jako performans medialny
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- rozpoznać znaczenie przemian kulturowych, które zachodzą między tradycyjnymi i współczesnymi odmianami sztuk widowiskowych
- wyjaśnić rolę nowych strategii komunikacyjnych (w szczególności nowych mediów elektronicznych) w konstruowaniu performansów
- scharakteryzować różne rodzaje performansów medialnych oraz dokonać ich podstawowej analizy i interpretacji w mowie i piśmie
- przygotować dyskusję na temat ważnych zjawisk dotyczących współczesnej kultury medialnej
- przygotować i przedstawić prezentację o tematyce teoretycznej, dotyczącą wybranej odmiany performansu medialnego
- zająć stanowisko w dyskusji na temat problemów współczesnego społeczeństwa, rynku artystycznego i medialnego regionu, kraju i Europy
- śledzić i monitorować obieg performansów medialnych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest wykonanie performansu medialnego oraz:
− aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji);
− wartość merytoryczna prezentacji oraz sposób jej przedstawienia;
- umiejętność zaprezentowania wiedzy nabytej w ramach przedmiotu
Skala ocen:
5,0 – bardzo dobra znajomość głównych kierunków refleksji nad perfomansem medialnym, umiejętność formułowania samodzielnych i pogłębionych opinii
4,5 – jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami
4,0 – możliwy szerszy zakres niedociągnięć: słabsze umiejętności, niższa zdolność krytycznego porównania poszczególnych koncepcji, ograniczony sposób formułowania oryginalnych konkluzji,
3,5 – zadowalająca znajomość głównych kierunków w badaniach, zadowalająca umiejętność krytycznego porównania poszczególnych koncepcji
3,0 - zadowalająca znajomość głównych kierunków w badaniach nad performansami medialnymi
2,0 - niezadowalająca znajomość głównych kierunków w badaniach dotyczących performansów medialnych.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
P. Auslander, Performance in a mediatized culture. New York 1999.
J. Baudrillard, Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak. Warszawa 2005.
M. Carlson, Performans, tłum. E.T. Kubikowscy. Warszawa 2007.
S. Dixon, Digital Performance. London. 2007
R. Goldberg, Performance Art. From Futurism to the Present. New York 2001.
H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak. Warszawa 2007.
A. Jelewska, Sensorium. Poznań 2012.
R. Schechner, Performatyka. Wstęp, tłum. T. Kubikowski. Wrocław 2006.
J. Wachowski, Performans. Gdańsk 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: