Podstawy marketingu i zarządzania 18-PMiZ-11Wsch
Marketing – wiadomości podstawowe
Planowanie strategiczne
Zachowania i segmentacja nabywców
Analiza konkurencji
Plan marketingowy
Strategie rozwoju firmy. Badania marketingowe i marketingowy system informacyjny
Planowanie i strategia produktu
Strategia cen Dystrybucja
Hurt i detal oraz Promocja i reklama
Tradycyjne i współczesne kierunki zarządzania, organizacja w ujęciu teoretycznym i w praktyce oraz otoczenie organizacji
Zarządzanie organizacją, Planowanie i podejmowanie decyzji w organizacji
Struktury organizacyjne
Zarządzanie zmianami
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Motywowanie pracowników, Przywództwo w organizacji orz zarządzanie grupami i zespołami
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Rozumie podstawowe zasady i mechanizmy funkcjonowania gospodarek narodowych i gospodarki światowej, podstawowe pojęcia i narzędzia polityki gospodarczej oraz elementarną istotę mechanizmów działających w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych, szczególnie działań w zakresie marketingu i zarządzania przedsiębiorstwem ze szczególnym uwzględnieniem obszaru postradzieckiego.
Potrafi praktycznie interpretować przemiany społeczno-ekonomiczne zachodzące w państwach byłego ZSRR, a także rozróżniać specyficzne rozwiązania systemowe działań marketingowych oraz przejścia do nowoczesnego zarządzania
Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw marketingu zarządzania oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się
Efektywnie ocenia własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania
Kryteria oceniania
Odpowiedź ustna
50% - dst
75% - db
90% - bdb
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
- M. Komor. Euromarketing : strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Griffin R. W.: Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Marketing przedsiębiorstw przemysłowych, pod red. W. Mantury, Politechnika Poznańska,
Poznań, 2000.
- Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, pod red. P. Kotler, Gebethner & Ska, Warszawa, 1994.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: