Programowanie obiektowe 17-DPOB-IP0
Student pozna podstawowe pojęcia związane z programowaniem obiektowym takie jak:
- Enkapsulacja
- Dziedziczenie
- Abstrakcja
- Polimorfizm
Konstrukcje obiektowe będą prezentowane w języku C# i JavaScript. W ciągu wykładu nacisk będzie kładziony na praktyczne aspekty programowania i dobre techniki wytwarzania oprogramowania (np. SOLID). Poruszane będą wzorce projektowe, testy jednostkowe oraz konstrukcje specyficzne dla języka C# jak np. LINQ, które pokazują pełnię języka obiektowego.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Treść kształcenia | godz. wykładu | godz. laboratorium |
Programowanie obiektowe a proceduralne | 2 | 2 |
C# i JavaScript obiekty, klasy, pola, metody, właściwości, enkapsulacja | 3 | 3 |
Dziedziczenie, polimorfizm | 4 | 4 |
Konstruktor, przeciążanie metod | 2 | 2 |
Klasy generyczne | 2 | 2 |
Klasa abstrakcyjna, Interfejs | 2 | 2 |
Wyjątki i ich obsługa| 2 | 2 | |
Rozszerzanie klasy, zmienne funkcyjne, LINQ | 2 | 2 |
Tworzenie oprogramowania zgodnie z SOLID | 4 | 4 |
Wzorce projektowe. Podział i przykłady | 3 | 3 |
Testy jednostkowe | 2 | 2 |
Projekt | 2 | 2 |
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
a. Zna podstawowe pojęcia i techniki obiektowego paradygmatu programowania.
b. Potrafi czytać i analizować kod obiektowy napisany w języku C# i JavaScript
c. Zna zasadę enkapsulacji, umie ją zastosować i rozumie jej znaczenie w tworzeniu programowania.
d. Rozumie pojęcie polimorfizmu i umie wykorzystać techniki programowania polimorficznego w praktyce.
e. Zna mechanizm dziedziczenia, potrafi definiować hierarchie klas.
f. Potrafi korzystać z klas generycznych i samodzielnie je definiować (C#)
g. Zna mechanizmy związane z obsługą wyjątków i potrafi je wykorzystać we własnych programach.
h. Potrafi wykonać niewielki projekt programistyczny w metodyce obiektowej.
Kryteria oceniania
a. Laboratorium
i. Ocena z obrony projektu semestralnego
ii. Ocena ze sprawozdań z zajęć
iii. Aktywność
b. Wykład
i. Egzamin końcowy
Praktyki zawodowe
Tworzenie aplikacji opartych o programowanie obiektowe. Na praktykach student może poznać skalę takich aplikacji i zrozumieć jak obiektowość pomaga w zarządzaniu kodem. Student powinien efektywnie wprowadzać zmiany do aplikacji.
Literatura
„Hands-On Object-Oriented Programming with C#” Raihan Taher
Dodatkowa:
"Analiza i projektowanie obiektowe. Rusz głową!"
Autorzy:
Brett D. McLaughlin, Gary Pollice, David West
Wydawnictwo:
Helion
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: