Inżynieria oprogramowania 17-DINO-IP0
Inżynieria oprogramowania obejmuje następujące zagadnienia:
- sposoby prowadzenia przedsięwzięć informatycznych,
- techniki planowania, szacowania kosztów, harmonogramowania i monitorowania przedsięwzięć informatycznych,
- metody analizy i projektowania systemów,
- techniki zwiększania niezawodności oprogramowania,
- sposoby testowania systemów i szacowania niezawodności,
- sposoby przygotowywania dokumentacji technicznej i użytkowej,
- procedury kontroli jakości,
- metody redukcji kosztów konserwacji,
- techniki pracy zespołowej i czynniki psychologiczne wpływające na efektywność pracy.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Zna modele cyklu życia oprogramowania:
kaskadowy, ewolucyjny, komponentowy, realizację kierowaną dokumentami, prototypowanie, wytwarzanie odkrywcze, realizację przyrostową, model spiralny.
Zna fazy tworzenia oprogramowania i posługuje się modelami UML (faza strategiczna, określenia wymagań, modelowania, projektowania implementacji, testowania, wdrożenia i konserwacji).
Zna dyscypliny i posługuje się metodą tworzenia oprogramowania RUP.
Zna metody projektowania ekstremalnego oraz zwinnego.
Tworzy projekty SCRUM.
Kryteria oceniania
egzamin końcowy, ćwiczenia, zadania domowe, projekty
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Sacha A., Inżynieria oprogramowania, PWN 2019
JaszkiewiczA., Inżynieria oprogramowania, Helion 1997
Gamma E., Helm R., Johnson R., VlissiderJ, Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Helion 2017
Wrycza S., Marcinkowski B., Wyrzykowski K., Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych, Helion 2005
Pichler R., Zarządzanie projektami ze SCRUMem. Twórz produkty, które pokochają klienci, Helion 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: