Zarządzanie komunikacją w zespołach informatycznych 17-DFAK-IP5
Treści kształcenia:
stota systemu komunikacji w organizacji
Funkcje komunikacji w zarządzaniu zespołem
Proces zarządzania komunikacją
Budowanie efektywnych komunikatów, postawy agresywne, uległe, asertywne
Różnorodność jako determinanta skutecznej komunikacji
Bariery komunikacyjne i konflikty w zespole
Role w zespole oraz wpływ osobowości członków zespołu na komunikację
Analiza przypadków- zgodnie z tematyką zajęć
Praca w zespołach
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
student/ studentka:
-zna podstawowe pojęcia z zakresu procesu komunikacji, w tym: komunikat, rodzaje komunikacji, efektywny model komunikacji, zarządzanie komunikacją
-zna i rozumie podstawowe funkcje komunikacji w zarządzaniu organizacją
potrafi identyfikować i interpretować problemy wynikające z nieefektywnej komunikacji
-potrafi pracować indywidualnie i w zespole ,w tym w zespole różnorodnym oraz rozwiązywać w nim konflikty komunikacyjne
-jest gotowy do rozwijania umiejętności komunikacyjnych
-jest gotowy do efektywnej komunikacji z innymi
Kryteria oceniania
dkolokwium ustne
dyskusja podczas zajęć
prezentacje ( w tym mulimedialne)
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Literatura
1. R.W, Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, 2017
2. Penc J., Komunikacja i negocjowanie w organizacji, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010
3. B. Rzepka, Efektywna komunikacja w zespole, wyd. Endgard, 2012.
4. „Personel i Zarządzanie, INFOR.
5. „ Harvard Business Review Polska”, Wyd. ICAN sp. z o.o. Sp.k.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: