Seminarium licencjackie 16-SLPK-22
Założenia warsztatowo – metodologiczne i typy prac licencjackich
Wybór tematu pracy, oraz ogólne założenia dotyczące konstrukcji pracy
Plan pracy – metody tworzenia i zadania
Kwerenda biblioteczna – metody i zadania
Kwerenda archiwalna – metody i zadania
Analiza i interpretacja materiałów źródłowych – zasady sztuki
Analiza krótkich prac pisemnych i sposobów ich prezentacji przez studentów
Bibliografia i przypisy – zasady tworzenia i zapisu
Opracowanie tez pracy, głównych założeń i celów
Uzupełnienie wstępu i praca nad zakończeniem
Doskonalenie sztuki prezentacji i warsztatu pisarskiego – uwagi ogólne
Omawianie fragmentów prac licencjackich, indywidualne konsultacje, ćwiczenie sposobu prezentacji
W cyklu 2021/SL:
Założenia warsztatowo – metodologiczne i typy prac licencjackich |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
potrafi analizować i interpretować źródła
zna i rozumie terminologię wprowadzaną podczas zajęć, potrafi się nią posługiwać w swobodny sposób
posiada wiedzę szczegółową dotyczącą wyznaczników pracy naukowej oraz zasad jej pisania
zna wpływ mediów, oraz jest świadomy ich roli w kształtowaniu opinii publicznej oraz w procesach kulturotwórczych
potrafi umiejętnie prezentować siebie, swoje stanowisko, posługując się logiczną i wyważoną argumentacją, zarówno w formie pisemnej jak i ustnej
Kryteria oceniania
Oceny formujące i podsumowujące
Przygotowanie pracy licencjackiej
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekład
i posłowie J. Piątkowska, Kraków 1999
Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2000
Dodatkowo, każdy uczestnik seminarium na podstawie zdobytej wiedzy i po konsultacji z prowadzącym samodzielnie zestawia literaturę, zgodnie z wybranym obszarem pracy licencjackiej
W cyklu 2021/SL:
Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekład |
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
Brak uwag |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: