Powstanie i rozwój Internetu 16-PRI-11
- zapoznanie z głównymi zjawiskami komunikacyjnymi zachodzącymi w mediach cyfrowych;
- wykształcenie krytycznej refleksji względem treści mediów cyfrowych;
- wykształcenie umiejętności tworzenia, przetwarzania oraz wyszukiwania informacji oraz tekstów dostępnych w nowych mediach (w Internecie oraz w mediach konwergentnych).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu
i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Zna podstawy i historię Internetu. Potrafi wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ komunikacji i mediów na kształtowanie kultury. Swobodnie operuje terminologią.
Jest gotów wykorzystywać teorie oraz terminologię z zakresu komunikacji i mediów cyfrowych, a także różnych dziedzin wiedzy związanych z poruszaną problematyką
Jest gotów do twórczej aktywności w obszarze mediów cyfrowych. Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu poszerzania własnych horyzontów poznawczych. Posiada przy tym wiedzę na temat prawnych oraz etycznych zasad poszanowania własności intelektualnej.
Potrafi swobodnie i twórczo działać w obszarze mediów cyfrowych.
Jest gotów opisywać i wyjaśniać złożone społecznie, kulturowo oraz etycznie kwestie komunikacyjne
Kryteria oceniania
Kolokwium ustne
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Chyła W., Media jako biotechnosystem. Zarys filozofii mediów, Poznań 2008.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Tł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa 2007.
Levinson P., Nowe nowe media, Tł. M. Zawadzka, Kraków 2010
Manovich L., Język nowych mediów, Tł. P. Cypryański, Warszawa 2006.
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Brak uwag |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: