Kultura współczesna w WEB 2.0 16-KWWW2-11
Zapoznanie studentów z najważniejszymi kwestiami dotyczącymi budowy oraz funkcjonowania globalnej sieci komputerowej oraz prezentacja rzeczywistej 'mocy komunikacyjnej' Internetu, wynikającej z poszczególnych usług sieciowych o charakterze komunikacyjnym. Analiza wybranych społeczno-kulturowych aspektów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wybrane zależności na linii Internet – Społeczeństwo Informacyjne. Praktyczne zagadnienie z obszaru komunikacji multimedialnej. Biegłość w posługiwaniu się przedmiotową terminologią.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Ma wiedzę o rodzajach komunikacji i o rządzących nimi prawidłowościach. samodzielnie zdobywa wiedzę.
Zna terminologię używaną w komunikacji i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. Celnie określa różne postawy kulturowe oraz komunikacyjne.
Ma wiedzę na temat przekazów audiowizualnych oraz medialnych. Zna i rozumie komunikacyjne podstawy kultury.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych
w komunikacji międzyludzkiej.
Zna wybrane koncepcje historyczne, kulturowe, językowe, filozoficzne, komunikacyjne stanowiące teoretyczne podstawy działalności społecznej. Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych
Kryteria oceniania
Aktywność studenta na zajęciach,
Przygotowanie i zreferowanie prezentacji na zadany temat.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Castells M. (2008), Społeczeństwo sieci, Warszawa.
Castells M. (2013), Władza komunikacji, Warszawa.
Castells M. (2003), Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań.
Kocikowski A. (2001), Wprowadzenie do etyki informatycznej, Poznań.
Keen A. (2007), Kult amatora. jak Internet niszczy kulturę, Warszawa.
Dobek-Ostrowska B. [red.] (2007), Media masowe na świecie. Modele systemów medialnych i ich dynamika rozwojowa, Wrocław.
Sokołowski M. (2007), Media w Polsce. Pierwsza władza IV RP, Warszawa.
Kowalski T., Jung B. (2006), Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: