Język angielski w organizacji 16-JAO-11
Język angielski jest lingua franca we współczesnym świecie. Podstawowe słownictwo znają niemalże wszyscy, niezależnie od ich wykształcenia, sytuacji materialnej czy zawodowej. Jednocześnie na wyższych szczeblach kariery każdej organizacji znajomość języka angielskiego, chociażby na podstawowym poziomie, staje się warunkiem niezbędnym, nie tylko do własnego rozwoju, ale i budowania sieci relacji zawodowych, kontaktów międzynarodowych, czy sprawnego poruszania się w gąszczu słów pochodzenia angielskiego, które na stałe zagościły w języku polskim. Jednocześnie angielski biznesowy różni się od literackiego angielskiego. Dlatego też koniecznym staje się wyposażenie studentów komunikacji europejskiej w podstawowe umiejętności posługiwania się Business English. Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy i rozwijanie – na poziomie podstawowym - umiejętności językowo-komunikacyjnych w zakresie odmiany języka angielskiego określanej powszechnie jako Business English.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
M. Powell, S. Clarke, J. Allison, E. Pegg, E. de Chazal, In Company 3.0, Macmillan, Basingstoke 2015.
B. Muscull, Business Vocabulary in Use Elementary to Pre-Intermediate, Cambridge University Press,
Cambridge 2010.
J. Taylor, J. Zeter, Career Paths: Business English, Express Publishing, 2017.
J. Rogers, Market Leader: Intermediate, Pearson Longman, Harlow 2010.
M. Hewings, Advanced Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge 2005.
M. Swan, Practical English Usage, Oxford University Press, Oxford 2009.
Kryteria oceniania
- Ocena poprawności tłumaczenia krótkiego tekstu z języka angielskiego na polski
- Ocena prezentacji (poprawność leksykalna i gramatyczna)
2; TK_03;
- Ocena wypowiedzi ustnych (poprawność leksykalna, gramatyczna i fonetyczna)
Test pisemny (pytania otwarte): sprawdzenie stopnia zrozumienia wypowiedzi ustnej
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
M. Powell, S. Clarke, J. Allison, E. Pegg, E. de Chazal, In Company 3.0, Macmillan, Basingstoke 2015.
B. Muscull, Business Vocabulary in Use Elementary to Pre-Intermediate, Cambridge University Press,
Cambridge 2010.
J. Taylor, J. Zeter, Career Paths: Business English, Express Publishing, 2017.
J. Rogers, Market Leader: Intermediate, Pearson Longman, Harlow 2010.
M. Hewings, Advanced Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge 2005.
M. Swan, Practical English Usage, Oxford University Press, Oxford 2009.
W cyklu 2020/SZ:
‒ Hewings M., Advanced Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge 2005 |
W cyklu 2021/SZ:
‒ Hewings M., Advanced Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge 2005 |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Nauczanie zdalne z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez UAM |
W cyklu 2021/SZ:
Przedmiot prowadzony częściowo w języku angielskim. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: