Informatyka stosowana 16-IS-11
Celem zajęć jest:
- zapoznanie z zastosowaniem informatyki w technologiach informacyjnych i komunikacji
- nabycie umiejętności wyszukiwania, przetwarzania informacji (tekstu, obrazów, materiałów video, muzyki itd oraz umiejętności właściwego doboru narzędzi informatycznych do konkretnych zadań,
- nabycie umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego.
- nabycie zaawansowanej wiedzy zakresu obsługi edytora tekstu (między innymi pod kątem opracowania i edycji dużych dokumentów np.: pracy licencjackiej).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi:
wykorzystywać nowe technologie do gromadzenia materiałów oraz umiejętnego ich weryfikowania i filtrowania, wykorzystywać oprogramowania darmowe w tym umieszczone w chmurze,
bezpiecznie poruszać się w sieci nie narażając się na utratę danych wrażliwych i naruszenie praw autorskich
samodzielnie formatować duży dokument tekstowy, stosować wbudowane oraz własne style, przygotować automatyczny spis treści oraz ilustracji, eksportować dokument do różnych formatów plików
przetwarzać dane tabelaryczne w oparciu o arkusz kalkulacyjny zwiększając tym samym swoje szanse na rynku pracy
Kryteria oceniania
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Literatura
Andrew Keen, Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, Warszawa 2007.
Mirosława Kopertowska, 122 porady w Word, Warszawa 2005.
Piotr M. Michalak, Marketing wirusowy w internecie, Gliwice 2009.
Paul McFedries, Microsoft Excel 2010 PL. Formuły i funkcje, Gliwice 2011.
M. Sokół, R. Sokół, Internet. Jak surfować bezpiecznie, Gliwice 2005.
John Walkenbach, Excel 2010 PL. Biblia, Gliwice 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: