Estetyka Internetu 16-EI-11
Zapoznanie studentów z najważniejszymi kwestiami dotyczącymi estetyki i etyki komunikacji medialnej oraz jej funkcjonowania w oparciu o globalną sieć komputerową. Prezentacja rzeczywistej 'mocy komunikacyjnej' Internetu, wynikającej z poszczególnych usług sieciowych o charakterze komunikacyjnym. Analiza estetycznych aspektów rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wybrane zależności na linii Internet – Społeczeństwo Informacyjne. Praktyczne zagadnienie z obszaru komunikacji multimedialnej. Biegłość w posługiwaniu się przedmiotową terminologią.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Poznaje podstawy estetyki w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych. Ma wiedzę o rodzajach komunikacji i o rządzących nimi prawidłowościach oraz o utylitarnym charakterze estetyki Internetu. Samodzielnie zdobywa wiedzę.
Zna terminologię używaną w komunikacji i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. Celnie określa różne postawy kulturowe oraz komunikacyjne.
Ma wiedzę na temat estetyki przekazów audiowizualnych oraz medialnych. Zna i rozumie komunikacyjne podstawy kultury. Jest gotowy do wykonywania działań z poszanowaniem norm etycznych.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych
w komunikacji międzyludzkiej. Jest gotów do działania zgodnego z normami etycznymi.
Zna i rozumie współczesne problemy estetyczne związane z rozwojem technologii medialnych. Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych
Kryteria oceniania
Kolokwium ustne, obecność oraz aktywność na zajęciach. W uzasadnionych przypadkach (np. braki obecności, brak aktywności na zajęciach): praca zaliczeniowa na zadany temat.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
• Castells M. (2008), Społeczeństwo sieci, Warszawa.
• Castells M. (2013), Władza komunikacji, Warszawa.
• Castells M. (2003), Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Poznań.
• Kowalski T., Jung B. (2006), Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa.
W cyklu 2021/SL:
• Castells M. (2008), Społeczeństwo sieci, Warszawa. |
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
brak uwag |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: