Praktyczna nauka języka chińskiego - konwersacje 15-PNJCH-CON-1BA-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego. Następny semestr: 15-PNJCH-CON-1BA-22.)
Omawiane tematy:
Semestr zimowy:
Autoprezentacja; Rodzina i przyjaciele; Uczelnia i nauka; Praca zawodowa; Charakterystyka osoby; Życie codzienne; Zainteresowania i udział w życiu kulturalnym; Opis wydarzenia;
Charakterystyka przedmiotu; Korzystanie z usług; Podstawowe modele zdań w języku chińskim; Wyrażanie stosunków ilościowych; Wyrażanie stosunków temporalnych;
Wyrażanie aspektu dokonanego.
Semestr letni:
Wynajmowanie mieszkania; Pytanie o drogę; Korzystanie z komunikacji miejskiej; Zwiedzanie zabytków; Obowiązki domowe; Spotkanie rodzinne; Przygotowanie posiłku; W restauracji; Aktywność fizyczna; Nauka i egzaminy; Rozmowy w sprawie pracy; Życie kulturalne; Pogoda i klimat; Podróże; Wspomnienia z wycieczki.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów:
ma świadomość występowania różnych odmian języka chińskiego
uczestniczy w rozmowach na typowe tematy ściśle związane z codziennym życiem przyjmując różne role w procesie komunikacyjnym
formułuje spójne i logiczne wypowiedzi ustne, poprawne pod względem fonetycznym i gramatyczno-leksykalnym
reaguje na treści i uczucia wyrażone przez rozmówcę w sposób dostosowany do kontekstu sytuacyjnego
prezentuje i uzasadnia własne opinie
stosuje podstawowe wyrażenia i konstrukcje charakterystyczna dla języka mówionego
stosuje strategie komunikacyjne i kompensacyjne
ma świadomość różnic kulturowych, które wpływają na komunikację między Polakami i Chińczykami
opisuje swoje otoczenie
wyraża niektóre uczucia i inne stany psychiczne
stosuje formy honoryfikatywne i zwroty grzecznościowe adekwatne do wieku i pozycji społecznej rozmówcy
przekazuje w formie ustnej informacje zawarte w materiałach wizualnych
uczestniczy w dyskusji w grupie przyjmując różne role
Kryteria oceniania
ocena na zajęciach podczas rozmowy (F);
ocena na zajęciach podczas ćwiczeń w grupach (F); konwersacja na zadany temat (P);
ocena na zajęciach podczas ćwiczeń praktycznych (F);
ocena na zajęciach podczas rozmowy (F); konwersacja na zadany temat (P)
bardzo dobry (bdb; 5,0): … pełne: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): … bardzo dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): … dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): … zadowalające: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
dostateczny (dst; 3,0): … słabe: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
niedostateczny (ndst; 2,0): … niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Szkudlarczyk-Brkić, Wisława 2011. Akademicki podręcznik do nauki języka chińskiego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Dai Guifu 1998. Chuji Hanyu Kouyu. Beijing: Beijing Daxue Chubanshe.
Liang Xiangru, Gai Jun 2006. Duanqi Hanyu Tingshuo Jiaocheng. Beijing: Beijing Daxue Chubanshe.
Wu Renpu 1996. Shenghuo zai Zhongguo-Zhongguoren changchang zheyang shuo. Beijing: Zhongguo Guangbo Dianshi Chubanshe.
Lu Xiaoyi 1986. Chuji Kouyu. Beijing: Bejing Yuyan Xueyuan Chubanshe.
Liu Delian, Liu Xiaoyu 1998. Zhongji Hanyu Kouyu. Beijing: Beijing Daxue Cubanshe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: