Academically-oriented English practice: written English 15-AOEP-WR-EL-2BA-22
Kurs oferuje następujące treści kształcenia:
Struktura i zasady pisania eseju rozwiązującego problem
Podstawy parafrazowania, streszczania i syntezowania tekstów źródłowych
Struktura eseju argumentatywnego
Zasady poprawnej argumentacji
Konstruowanie i redagowanie pracy wspólnej z zastosowaniem narzędzi online
Styl, składnia, interpunkcja i słownictwo – ćwiczenia językowe
Podstawowe informacje na temat redakcji tekstu według wymogów redakcyjnych Wydziały Anglistyki (WA Stylesheet)
Przygotowanie konspektu i prezentacja tematu eseju naukowego (research paper) na wybrany temat z dziedziny językoznawstwa
Poszczególne etapy pisania eseju naukowego –planowanie, przygotowywanie szkiców tekstu i wersji końcowej -konsultacje.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu student /ka:
potrafi skonstruować i napisać spójny i poprawny językowo esej rozwiązujący problem oraz esej argumentatywny o długości około 500 -700 słów, także w warunkach ograniczenia czasowego;
potrafi wyszukać wartościowe materiały źródłowe i umiejętnie powołać się na nie w formie streszczenia, parafrazy i syntezy;
potrafi współpracować z innymi studentami w zespole i wspólnie skonstruować i napisać logiczny, wyczerpujący i poprawny językowo esej na wybrany temat;
potrafi przygotować krótki esej naukowy (research paper) na około 1500 słów, na wybrany temat językoznawczy, począwszy od doboru i zawężenia tematu, poprzez sporządzenie konspektu, dobór materiałów źródłowych, prezentację ustną, aż po napisanie poprawnego tekstu i zredagowanie go według wzorca WA Stylesheet.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
Test
Porjekt
Esej
Literatura
Blanchard, K. and Ch. Root. 2010. Ready to write 3. Longman
Oshima, A. and A. Hogue .Writing Academic English
Gehle, Q. (1987) Writing Essays
Robitaille, J. and R. Connelly, 2008. Writer's Resources. From Paragraph to Essay.
Zemach D.E., Rumisek L.A. 2005. Academic writing: from paragraph to essay
Packer, N. Huddleston. 1997. Writing Worth Reading
Jordan, R. R. 2001. Academic Writing Course
Smoke, T. 1999/2002. A Writer’s Workbook (+instructor’s manual)
Swales, J.a nd C. Feak. 2004. Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
Macpherson, Robin. 2004. English for Academic Purposes.
Stephen Pinker, 2014. The sense of Style: The thinking Person’s Guide to Writing in the 21st Century
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: