Academically-oriented English practice: spoken English 15-AOEP-SP-EL-1BA-12
(Pierwszy semestr kursu dwusemestralnego . Następny semestr: 15-AOEP-SP-EL-1BA-22.)
Treści kształcenia:
1. Reklama: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje.
2. Charakter i osobowość: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje
3. Komunikacja: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje.
4. Stereotypy narodowościowe: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje.
5. Sukces: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje.
6. Zagadnienia społeczne: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje.
7. Miasta: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje.
8. Style życia: wprowadzenie, teksty, słownictwo, dyskusja, indywidualne wypowiedzi, prezentacje.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
1. Posiada aktywną znajomość słownictwa wystarczająca do biernego i czynnego uczestnictwa w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych na poziomie B2/B2+.
2. Posiada podstawowe umiejętności z zakresu organizacji i prezentowania ustnych form wypowiedzi oraz potrafi przygotować prezentację na zadany temat, samodzielnie wyszukując i weryfikując informacje przydatne do budowania argumentacji swojej wypowiedzi.
3. Potrafi prowadzić rozmowę w uporządkowany i komunikatywny sposób przy pomocy poprawnych struktur językowych oraz potrafi odpowiednio dobrać rejestr w zależności od sytuacji komunikacyjnej.
4. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz pogłębiania swojej wiedzy językowej i doskonalenia zdobytych umiejętności.
Kryteria oceniania
Metody oceniania (F - formatywne, P - podsumowujące):
F - Testy leksykalne; monitorowanie wypowiedzi ustnych
P – Pisemny i ustny egzamin końcowy
F- Monitorowanie wypowiedzi ustnych; ocenianie przygotowanych prezentacji
P – Ustny egzamin końcowy
F- monitorowanie w czasie zajęć
P- Pisemny egzamin końcowy
F- monitorowanie stosowania strategii w czasie zajęć
Literatura
Sim, D.D. and B. Laufer-Dvorkin. 1984. Vocabulary Development. Collins ELT.
Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Heinemann.
McCarthy, M. and F. O’Dell. 2001. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge University Press.
McCarthy, M. and F. O’Dell. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.
Maurer, J. 2000. Focus on Grammar. Advanced. Pearsons ESL
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: