Pracownia artystyczna - Sztuki projektowe 13-LSM3XPSP23
Podjęcie własnych eksperymentów twórczych w zakresie świadomie wybranych procesów poszukiwania inspiracji do działań projektowych.
Zastosowanie wybranych metod konstruowania i modelowania ubiorów lub obiektów najbliższego otoczenia człowieka o określonej ekspresji plastycznej i funkcji.
Znaczenie mody jako komunikatu we współczesnej przestrzeni społecznej. Wybrane metody aprobaty lub kontestacji rzeczywistości z uwzględnieniem kreacji w tkaninie i ubiorze.
Zastosowanie wybranych metod konstruowania i modelowania ubiorów lub obiektów najbliższego otoczenia człowieka o określonej ekspresji plastycznej i funkcji.
Podjęcie własnych eksperymentów twórczych w zakresie procesów projektowych i prototypowania obiektów artystyczno-użytkowych.
Dokumentacja artystyczna procesu twórczego, działań projektowych i realizacji.
Przygotowanie prototypów kolekcji wraz z formą jej publicznej prezentacji będącej świadomą wypowiedzią artystyczną. Działania warsztatowe, praca w grupie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Swobodnie porusza się w zakresie projektowania form artystycznych w powiązaniu z nauką o sztuce. Dostrzega związki między wieloma dziedzinami współczesnej kultury i sztuki.
wykorzystuje zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznym działaniu – umie tworzyć, konstruować i realizować własne koncepcje plastyczne o zamierzonej ekspresji i określonej funkcji. Wskazuje wzorce kreacji artystycznej.
Podejmuje współpracę z różnymi instytucjami kultury i sztuki oraz masmediami.
Wykorzystuje dostępne metody plastyczne i technologiczne do realizacji warsztatów, pracuje w grupie.
Potrafi zaprezentować publicznie swoje dzieła.
Kryteria oceniania
Projekt ✔ ✔ ✔
Prezentacja multimedialna
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa) ✔
Zaliczenie praktyczne ✔ ✔ ✔
Prezentacja kolekcji prac artystycznych ✔ ✔ ✔
Warsztaty artystyczne ✔
Praktyki zawodowe
W wybranych firmach i instytucjach kultury.
Literatura
Wybrane fragmenty:
Gavin Ambrose, Paul Harris, tł. Joanna Hübner-Wojciechowska, Twórcze projektowanie, Warszawa, cop. 2008
Bożena Rejakowa, Kulturowe aspekty języka mody, Lublin, 2008
Tony Thorne , [przeł. Zbigniew Batko], Słownik pojęć kultury postmodernistycznej: mody, kulty, fascynacje, Warszawa, 1995
Rozkoszna zaraza: o rządach mody i kulturze konsumpcji /pod red. Tomasza Szlendaka i Krzysztofa Pietrowicza, Wrocław, 2007
Simon Seivewrigth: [tł. Artur Gałkowski], Moda: koncepcja i realizacja projektu, Warszawa, 2010
Roberto Salvadori, [for the Polish translation by Halina Kralowa, Katarzyna Skórska], Moda i nowoczesność, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa:
René König , z niem. przeł. Janina Szymańska, posł. opatrzył Kazimierz Żygulski, Potęga i urok mody, Warszawa, 1979
François Boucher, wydanie uzup. przez Yvonne Deslandes [i.e. Deslandres], konsultacja naukowa i weryfikacja terminologii, Historia mody : dzieje ubiorów od czasów prehistorycznych do końca XX wieku, wyd. pol. Anna Sieradzka , [tł. z jęz. fr. Piotr Wrzosek], Warszawa, 2003
Roland Barthes, przekł. Maciej Falski, System mody, Kraków, 2005
Tony Thorne, przeł. Zbignie Batko, Mody, kulty, fascynacje : słownik pojęć kultury postmodernistycznej, Warszawa, 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: