Pracownia artystyczna - Grafika/ Projektowanie graficzne 13-LSM2XPGP13
Opis treści kształcenia:
Zakres do wyboru przez studenta, jako jedna z niżej proponowanych opcji:
Eksperyment formalno-techniczny w grafice. Wykorzystanie indywidualnego źródła inspiracji w procesie kreatywnego kształtowania materii. Program zakłada szeroki obszar zarówno klasycznych, jak i współczesnych nośników treści graficznych.
Grafika prasowa, ilustracja książkowa i unikatowy druk okolicznościowy.
Program obejmuje opracowanie unikatowych druków graficznych, będących wizualizacją prasową, komentarzem śródtekstowym, autorską ilustracją książkową, prasową czy komiksową oraz plakatem Wiedza i umiejętności łączenia typografii z obrazem graficznym prowadzą do tworzenia i realizacji własnych koncepcji artystycznych, mających zastosowanie w publikacjach wydawniczych.
Stworzenie na podstawie własnych doświadczeń i posiadanej wiedzy z zakresu grafiki warsztatowej i projektowej szkiców, projektów do określonego konceptu twórczego.
Grafika projektowa. Program grafiki koncepcyjnej, ideowo dotyczący obszaru sztuk projektowych oraz obszarów wynikających z zainteresowań studenta. Przewiduje się działania kreacyjne, które mogą być jedynie graficznym spełnieniem wizji. Może dotyczyć koncepcji projektowych form użytkowych czy elementów wzorniczych. Zakres ten ma prowadzić do rozwinięcia umiejętności strukturalnego systemu projektowego, w szczególności do przejrzystego zapisu graficznego myśli twórczej.
Realizacja pracy w wybranych technikach graficznych i projektowych.
Grafika przestrzeni. Graficzny zapis form dla przestrzeni i w przestrzeni. Koncepcja graficznych elementów informacji wizualnej, takich jak: detal architektoniczny, formy kinetyki przestrzeni np. ubioru. Grafika przestrzeni prowadzi do dokumentowania form przestrzeni otwartej i zamkniętej, to aranżacja elementów wystawienniczych małoformatowych i o większych gabarytach. Zapis graficzny koncepcji zmian w przestrzeni i jego poglądowy zapis w formie klasycznego druku graficznego, czy zapisu cyfrowego. Poprzez takie formy programowe student korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych w szerokim kształceniu teoretycznym jak i z doświadczeń pracowni kierunkowych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Posiada pogłębiony zakres wiedzy dotyczącej Grafiki warsztatowej/Grafiki cyfrowej oraz typografii, orientuje się w literaturze przedmiotu
Analizuje własne realizacje graficzne w kontekście zmieniającej się rzeczywistości. Wykorzystuje wiedzę o percepcji przekazów wizualnych i otoczeniu wizualnym.
Posiada umiejętność wykorzystania wzorców leżących u podstaw kreacji, umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej. Twórczo posługuje się przyrządami, narzędziami i eksperymentalnymi technologiami mogącymi wchodzić w obszar graficznej kreacji artystycznej.
Świadomie buduje przestrzeń iluzyjną na płaszczyźnie kompozycji graficznej, dokonując wyboru celów indywidualnej aktywności twórczej.
Łączy wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki, nauki i edukacji w sposób niezbędny do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w wypowiedzi graficznej.
Organizuje proces badawczy w pracy twórczej, efektywnie wykorzystuje wiedzę, wyobraźnię i twórcze myślenie.
Projektować, tworzyć i realizować przejrzyste koncepcje artystyczne w oparciu o wiedzę, doświadczenie i wyobraźnie.
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dobra dobry (db; 4,0): wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Literatura
Grafika artystyczna:
Grafika wczoraj i dziś. Praca zbiorowa, PWN, Warszawa 1974
Wróblewska Danuta „Polska grafika współczesna” Interpress, Warszawa 1988
Pfanhauser J., Polskie kolekcjonerstwo grafiki i rysunku, Arkady, Warszawa 1980
Grafika cyfrowa:
Gieroń M., Użytkowa grafika komputerowa, wyd. Karat, 1992
Czasopisma:
Sztuka.pl
Projekt
Arteon
Format
2+3D grafika plus produkt
aktualne czasopisma dotyczące projektowania
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: