Wybrana pracownia artystyczna - Rysunek 13-LSL6XWRY22
Opis treści kształcenia.
Zakres do wyboru przez studenta
1. Kreacja . Rysunek programowy artystyczna. Program mieści się w szerokim obszarze klasycznych jak i współczesnych nośników treści rysunkowych. Określenie, nazwanie własnego artystycznego programu w kontekście dotychczasowych realizacji artystycznych.
2/ Rysunek ilustracji książkowej. Program obejmuje opracowania rysunkowe będące wizualizacja książkową.
3/ Rysunek projektowy. Program rysunku koncepcyjnego, ideowego dotyczący między innymi takich obszarów jak projektowanie wspomagające sztuki piękne i sztuki projektowe oraz inne obszarów zaproponowane przez studenta.
4/ Rysunek przestrzeni-podstawowego zapisu rysunkowego form dla i w przestrzeni. Dla przestrzeni-koncepcje wizualizowanych elementów informacji, detalu architektonicznego, form kinetyki przestrzeni /zapis projektowy ubioru/.
Tworzenie logicznej, spójnej kolekcji dyplomowej wraz z opisem programowym.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2024/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Swobodnie porusza się w zakresie praktyki artystycznej w powiązaniu z nauką o sztuce
Projektuje, tworzy i realizuje własne koncepcje artystyczne
Wykorzystuje warsztat artystyczny i odpowiednie narzędzia w realizacji własnych koncepcji artystycznych
Stosuje tradycyjne i współczesne techniki i technologie odpowiednio dobrane do zadania plastycznego
Umiejętnie tworzy cykle rysunkowe i stosuje wiedzę z zakresu mediów i intermediów
Potrafi stworzyć kolekcję dyplomową, zapisać ją i utworzyć formę wystawienniczą
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
znakomite opanowanie wiedzy i umiejętności rysunkowych w realizacji badawczo – artystycznej dyplomu.
dobry plus (+db; 4,5):
bardzo dobre opanowanie wiedzy i umiejętności rysunkowych w realizacji badawczo – artystycznej dyplomu.
dobry (db; 4,0):
dobre opanowanie wiedzy i umiejętności rysunkowych w realizacji badawczo – artystycznej dyplomu.
dostateczny plus (+dst; 3,5):
zadawalające ale ze znacznymi niedociągnięciami opanowanie wszystkich kryteriów realizacyjnych dyplomu artystycznego.
dostateczny (dst; 3,0):
zadawalające, ale z licznymi błędami w opanowanie wszystkich kryteriów realizacyjnych dyplomu artystycznego.
niedostateczny (ndst; 2,0):
niezadowalające opanowanie wszystkich kryteriów programowych.
Literatura
Parramon J.M. , Jak rysować w perspektywie, Łódź 2000
Parramon J.M. , Światło i cień, Łódź 2000
Pignatti T. Historia rysunku-od Altamiry do Picassa. /W. Arkady, W-wa 2006
Simblet S., Rysunek. Podręcznik, Warszawa 2006
Strzemiński W., Teoria widzenia, Wyd. Literackie, Kraków 1974.
Teissing K., Techniki rysunku, Warszawa 1982
Wierzchowska W, Współczesny rysunek polski, Warszawa, 1982
Winzer F. Słownik sztuk pięknych. Katowice 2000
Podręczna biblioteka Pracowni.
Katalogi wystaw wskazane przez wykładowcę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: