Edukacja integracyjna dzieci z wadą słuchu 11-S4-p
1. Charakterystyka funkcjonowania osób z wadą słuchu- trudności komunikacyjne niesłyszących.
2. Konstruowanie konspektów i scenariuszy zajęć dydaktycznych wraz z pomocami.
3. Kształcenie specjalne i integracyjne uczniów z wadą słuchu.
Cele kształcenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Słuchacz:
1. potrafi wskazać specyficzne trudności osób z wadą słuchu i ukazać ich wpływ na rozwój poznawczy, społeczny i emocjonalny ucznia,
2. dobiera odpowiednie metody i formy w pracy z uczniem z wadą słuchu w szkole specjalnej i integracyjnej, wykorzystuje w tym celu nowe technologie,
3. przygotowuje materiały potrzebne do zajęć i aktywnie w nich uczestniczy, odwołuje się do posiadanej wiedzy i doświadczeń.
Kryteria oceniania
- aktywne uczestnictwo w pracach grupowych i dyskusjach,
- przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych w szkole specjalnej/ integracyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów z wadą słuchu.
Literatura
Bieńkowska K., (2013), Gotowość szkolna dziecka z uszkodzonym narządem słuchu, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa.
Dryżałowska G., (2007), Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna. Model kształcenia integracyjnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Kobosko J. (red.), (2009), Młodzież głucha i słabo słysząca w rodzinie i otaczającym świecie dla terapeutów, nauczycieli, wychowawców i rodziców, Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu „Usłyszeć Świat”, Warszawa.
Korzon A., Plutecka K., (2010), Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Szczepankowski B., (1999), Niesłyszący, głusi, głuchoniemi. Wyrównywanie szans, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: