Problemy zarządzania jakością placówki oświatowej 11-O18-p
Źródła oraz elementarna terminologia w zarządzaniu jakością pracy placówki szkolnej.
Umiejętności badawcze pozwalające na prowadzenie prostych badań pedagogicznych, formułowanie wniosków, opracowywanie i prezentowanie wyników oraz wskazywanie możliwości rozwoju placówki oświatowej.
Pomysły i sugestie w kontekście zarządzania jakością placówki oświatowej.
Podmioty uczestniczące w procesie zarządzania jakością.
Twórcze i samodzielne działania na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej.
Zasady etyki zawodowej i postępowania w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi w zarządzaniu placówkami edukacyjnymi.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna elementarną terminologię używaną w zarządzaniu jakością i rozumie jej źródła.
Student posiada umiejętności badawcze pozwalające na prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki oraz wskazać możliwości rozwoju placówki oświatowej.
Student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i sugestii w kontekście zarządzania jakością placówki oświatowej.
Student potrafi inspirować podmioty uczestniczące w procesie zarządzania jakością do twórczych samodzielnych działań na rzecz wzrostu jakości pracy placówki oświatowej.
Student ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej i postępowania w sposób właściwy zgodnie z określonymi postawami etyczno-moralnymi.
Kryteria oceniania
Arkusz pytań egzaminacyjnych – ocena podsumowująca
Literatura
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004, Nr 256, poz. 2572 ze zmianami).
L. Korporowicz (red.), Ewaluacja w edukacji, Warszawa 1997.
B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, Warszawa 1999.
G. Mazurkiewicz (red.), Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Konteksty, Kraków 2010.
J. Semrau, Mierzenie jakości. Program rozwoju szkoły. Raport, Poznań 2001.
St. Wlazło, Mierzenie jakości pracy szkoły, Wrocław 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: