Praktyka 11-F29-p
Poznanie specyfiki funkcjonowania placówek oświatowych wspierających dzieci ze SPE, porani psychologiczno-pedagogicznej
2. Poznanie dokumentacji dziecka ze SPE opracowywanej w danej placówce oświatowej (diagnozy uczniów, indywidualne programy edukacyjne, dziennik zajęć).
3. Asystowanie nauczycielowi (-om) w pracy z dzieckiem ze SPE
4. Samodzielne przeprowadzenie diagnozy dziecka ze SPE
5. Samodzielne przygotowanie konspektów i przeprowadzenie zajęć rewalidacyjnych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student charakteryzuje specyfikę funkcjonowania placówek oświatowych wspierających rozwój dzieci ze SPE. Zna obowiązującą dokumentację w szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodku wczesnego wspierania rozwoju. Rozumie i charakteryzuje podstawowe zasady i mechanizmy prowadzenia zajęć dla dzieci ze SPE. Asystuje nauczycielowi w pracy rewalidacyjnej. Potrafi zdiagnozować dziecko ze SPE. Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami ze SPE Jest świadomy wagi refleksji nad swoją postawą wobec ucznia z SPE.
Kryteria oceniania
obecność, aktywność na zajęciach
Kryteria oceniania
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: