Dydaktyka języka niemieckiego 11-DNIE-34-s
Studentci poznają najważniejsze zasady przeprowadzania lekcji z j. niemieckiego w nauczaniu wczesnoszkolnym. Studenci przećwiczą dokładnie techniki nauczania wczesnoszkolnego i potrafią zastosować je na lekcji. Studenci wykonają samodzielnie kilka teczkę , w której zbiorą najbardziej motywujące ćwiczenia do nauczania wczesnoszkolnego.Studenci przeprowadzą refleksję nad różnicami pomiędzy nauczaniem dzieci i dorosłych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
przekazanie wiedzy z zakresu metod nauczania oraz technik nauczania podsystemów języka i sprawności językowych
wykształcenie umiejętności obserwacji i ewaluacji lekcji oraz teoretyczne i praktyczne przygotowanie studentów do zaplanowania i przeprowadzenia zajęć języka niemieckiego ( sporządzanie konspektu) w tym doboru środków dydaktycznych do realizacji założonych celów
zapoznanie ze specyfiką pracy z poszczególnymi grupami wiekowymi oraz z podręcznikami do nauki języka niemieckiego na wszystkich poziomach
wyrobienie umiejętności przeprowadzania bieżącej i okresowej kontroli osiągnięć w tym umiejętności konstruowania zadań testowych oraz ich kryterialnego oceniania
wyrobienie umiejętności identyfikowania i klasyfikowania błędów, posługiwania się skutecznymi technikami poprawiania błędów
Kryteria oceniania
Projekt, egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0).
Literatura
‒ Bimmel,P/ Rampillon, U., 2000.Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin, Langenscheidt.
‒ Dieling,H./ Hirschfeld,U., 2002.Phonetik lehren und lernen. Berlin, Langenscheidt.
‒ Europarat, 2001. Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen:lernen, lehren, beurteilen. Langenscheidt.
‒ Komorowska,H.2001.Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa, WsiP.
‒ Łuczak-łomża,A./Matera-Debaene,E.2000.Zanim wybierzesz podręcznik. Metody oceniania materiałów do nauki języków. Warszawa, Fraszka Edukacyjna.
‒ Marciniak,M./Rybarczyk,R., 2006.Methodik des DaF-Unterrichts im Abriss.Poznań, Oficyna Wydawnicza WSJO
‒ Pamuła,M., 2003.Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa, Fraszka Edukacyjna.
‒ Pfeiffer,W.,2001.Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań, Wagros.
‒ Schatz,H.,2006, Fertigkeit Sprechen. Berlin, Langenscheidt
‒ Schneider,G./North,B./ Koch,L., 2001.Europäisches Sprachenportfolio.Bern,Berner Lehrmittel- und Medienverlag
‒ Westhoff,G., 2004 Fertigkeit Lesen. Berlin, Langenscheidt
‒ Ziebell,B. 2002. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. Berlin, Langenscheidt.
‒ Lunquist-Mog Angelika, DAF für Kinder 2019 Klett -Langenscheidt. München
‒ Swerlowa Olga, Hallo Anna – Vorkurs 2019 Lektor-Klett Poznań
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: