Język tamilski 09-TAMIL-16
Student poznaje zasady prawidłowej standardowej wymowy i stosowanie jej w praktyce, tj. świadoma produkcja dźwięków (dyftongów, spółgłosek cerebralnych, samogłosek nosowych, długich i krótkich); historia i charakterystyka języka tamilskiego; tamilskie pismo sylabiczne; rzeczowniki : liczba pojedyncza i mnoga i; zaimki osobowe, wskazujące i dzierżawcze, przymiotniki; liczebniki główne, tryb rozkazujący czasownika; szyk zdania prostego; sufiks pytajny – ā. Student ma umiejętność zastosowania ich w praktyce, tj.: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student:
1. Ma świadomość kompleksowej natury języka tamilskiego, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego powiązania z innymi językami drawidyjskimi.
2. Umie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem multimedialnych źródeł informacji.
3. Potrafi korygować błędy wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie podstawowych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w pierwszym semestrze.
4. Przygotowuje podczas zajęć dialogi po tamilsku oraz tłumaczenia z języka tamilskiego na język polski i odwrotnie zdań związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując poprawność w zakresie podstawowych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych.
5. Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia języka.
6. Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze.
Kryteria oceniania
Egzaminy, testy, sprawdziany, zadania tłumaczeniowe.
Literatura
Kusio, J.; Herrrmann, T. 2014.Język tamilski. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Dialog.
Lehmann, T. 1989. A Grammar of Modern Tamil. Pondicherry. Pondicherry Institute of Linguistics and Culture.
Rajaram, S. 1987. A Intensive Course in Tamil. Mysore: Central Institute of Indian Languages
Teksty, dialogi, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: