Seminarium magisterskie 09-SMHEB-13
1. Cele zajęć/przedmiotu:
C1 – przygotowanie studentów do samodzielnego napisania i ukończenia pracy magisterskiej
C2 – wyrabianie w studentach pogłębionych umiejętności analitycznych, badawczych, formułowania sądów oraz merytorycznego ich argumentowania
2. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
przygotowanie studenta do samodzielnego pisania pracy
nauka doboru właściwych metod badawczych ich opracowania i prezentacji wyników
przygotowanie studenta do formułowania i argumentowania własnych sądów
ćwiczenia wzmagające umiejętności badawcze, analityczne i integracyjne studenta
praca ze studentem w toku pisania pracy; nadzorowanie, sprawdzenie całości pracy
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
- wie, jak zdobywać i pogłębiać wiedzę ogólną i szczegółową
- umie zdobywać i pogłębiać wiedzę szczegółową między innymi poprzez korzystanie z literatury źródłowej (także w językach obcych)
- posiada umiejętność pracy badawczej i analitycznej
- potrafi integrować wiedzę z różnych dyscyplin
- potrafi samodzielnie formułować sądy i dokonywać ich merytorycznej argumentacji
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): Student potrafi, w stopniu bardzo dobrym, integrować i pogłębiać wiedzę z różnych dyscyplin. Posiada wysoko rozwiniętą umiejętność pracy badawczej. Potrafi samodzielnie analizować teksty źródłowe (także w j. obcych) formułować sądy i dokonywać ich merytorycznej argumentacji.
dobry plus (+db; 4,5): Jak wyżej, choć z niewielkimi potknięciami w zakresie wymaganej wiedzy oraz umiejętności właściwego prowadzenia pracy badawczej (m.in wybór odpowiednich metod, analiza wyników).
dobry (db; 4,0): Student potrafi, w stopniu dobrym, integrować i pogłębiać wiedzę z różnych dyscyplin. Posiada dobrze rozwiniętą umiejętność pracy badawczej. Potrafi samodzielnie analizować teksty źródłowe (także w j. obcych), formułować sądy i dokonywać ich merytorycznej argumentacji.
dostateczny plus (+dst; 3,5): Jak wyżej, choć z zauważalnymi brakami ww. obszarach podlegających ocenie. Student ma problemy z analizą tekstów źródłowych i merytoryczną argumentacją formułowanych sądów. Popełnia liczne błędy w procesie badawczym.
dostateczny (dst; 3,0): Student w stopniu dostatecznym opanował wymaganą wiedzę i nabył wymagane umiejętności w obszarach, które podlegają ocenie dydaktycznej (zob. wymagania dot. oceny db+ i bdb).
niedostateczny (ndst; 2,0): Student zupełnie nie orientuje się w zagadnieniach poruszanych w trakcie seminarium. Nie potrafi organizować i prowadzić pracy badawczej.
Literatura
- Boć, Jan. 1994. Jak pisać pracę magisterską. Wrocław: Kolonia.
- Urban, Stanisław, Wiesław Ładoński. 1997. Jak napisać dobrą pracę magisterską. Wrocław : Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego.
- Weiner, January. 1992. Technika pisania i prezentowania prac naukowych : publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster. Kraków: Uniwersytet Jagielloński.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: