Podstawy wiedzy o prawie 09-PWOP-12
Student ma podstawową wiedzę z następujących zagadnień: korzenie europejskiej kultury prawnej; unifikacja prawa polskiego po 1918 roku; prawo jako fakt społeczny; prawo jako przedmiot analizy teoretycznej i dogmatycznej; rodzaje wykładni prawa; pojęcia normy prawnej i przepisu prawnego; system prawa polskiego: prawo materialne i prawo proceduralne; system prawa polskiego: prawo prywatne i prawo publiczne; system prawa polskiego: gałęzie prawa i prawa szczególne; system prawa polskiego: prawo skodyfikowane i prawo nieskodyfikowane; podstawy aksjologiczne prawa w konstytucji RP; naczelne organy władzy RP; administracja i prawo administracyjne; samorząd terytorialny RP; partie polityczne i prawo wyborcze; potrafi opracować zadany temat i odpowiedzieć na pytania z nim związane.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność aktywny udział na zajęciach;
- systematyczne przygotowanie do zajęć;
- wykonywanie ustnych i pisemnych prac domowych i kontrolnych;
- zaliczenie śródsemestralnych prac kontrolnych, sprawdzających stopień opanowania materiału z zakresu zajęć oraz poszczególne umiejętności językowe;
- zaliczenie końcowe
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie ćwiczeń oraz w domu
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu testu pisemnego.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Wronkowska S., Zmierczak M. (red.), Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie, wiele wydań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: