Praktyczna nauka ukraińskiego języka biznesu-fakultet 09-PNUJBiz-22
Język ukraiński w sferze urzędowej i ekonomicznej (biznesowej).
Prezentacja firmy.
Negocjacje biznesowe.
Negocjowanie kontraktu.
Podpisanie kontraktu.
Marketing w firmie.
Reklama w biznesie.
Terminologia prawnicza i ekonomiczna.
Formy typowych ukraińskich dokumentów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- posiada wiedzę z zakresu:
• podstawowych zagadnień ekonomicznych,
• pojęć marketingu i Public Relations,
• podstaw zarządzania przedsiębiorstwem,
• przygotowywania listów handlowych i korespondencji biznesowej,
• podstaw prawa w różnym jego wymiarze, w tym hiszpańskiego słownictwa prawniczego,
• negocjacji biznesowych.
- posiada umiejętności umożliwiające:
• prowadzenie w języku hiszpańskim korespondencji biznesowej wg określonych standardów,
• omawianie w języku hiszpańskim podstawowych zasad funkcjonowania gospodarki,
• interpretowanie przepisów prawnych,
• skuteczne prowadzenie negocjacji,
• przygotowanie biznes planu.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność aktywny udział na zajęciach;
- systematyczne przygotowanie do zajęć;
- wykonywanie ustnych i pisemnych prac domowych i kontrolnych;
- zaliczenie śródsemestralnych prac kontrolnych, sprawdzających stopień opanowania materiału z zakresu zajęć oraz poszczególne umiejętności językowe;
- kolokwium zaliczeniowe.
Metody oceniania:
• Metody kształtujące:
bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji zadań wykonywanych w trakcie ćwiczeń oraz w domu.
• Metody podsumowujące:
ostateczna, końcowa ocena wykonania zadań polega na przeprowadzeniu kolokwium zaliczeniowego.
Skala ocen:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. О.Сліпушко, Українська ділова мова й етапи кар’єри ділової людини, Київ 1999.
2. С.В.Шевчук, Українське ділове мовлення, Київ 1997.
3. О.Д.Горбул (ред.), Ділова українська мова. Навчальний посібник, Київ 2000.
4. Н.Я.Потелло, Теорія і практика ділового мовлення. Навчальний посібник, Київ 1999.
Literatura uzupełniająca:
1. В.В.Бондаренко, В.В.Дубічинський, В.М.Кухаренко, І.О.Оржицький, В.В.Турчик, Ділова українська мова. Дистанційний курс, Харків 2000.
2. С.В.Глущик, О.В.Дияк, С.В.Шевчук, Сучасні ділові папери, Київ 2000.
3. Л.М.Паламар‚ О.А.Бех‚ Практичний курс української мови. Навчальний посібник‚ Київ 1993.
4. Л.М.Паламар‚ Практичний курс української мови. Навчальний посібник‚ Київ 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: