Praktyczna nauka drugiego języka orientalnego 09-PNJORIENT-14
Wstęp – podstawowe informacje dt. języka hebrajskiego oraz systemu pisma;
Pismo;
Powitanie, przedstawianie się, podstawowe zwroty grzecznościowe;
Podstawowy wzór i szyk zdania;
Czas teraźniejszy;
Przeczenia;
Pytania;
Liczba mnoga;
Słownictwo związane z rodziną, szkołą, dniami tygodnia, przedmiotami codziennego użytku;
Podstawowe części mowy;
Dzierżawczość
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu Student
pisze i czyta na poziomie podstawowym;
wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu pisma, fonetyki oraz gramatyki języka hebrajskiego;
Wymienia i rozumie konstrukcje gramatyczne na poziomie podstawowym;
Tworzy wzory zdaniowe z wykorzystaniem poznanych struktur gramatycznych;
Zna podstawowe słownictwo;
Rozumie podstawowe pojęcia związane z kulturą danego regionu
Kryteria oceniania
ćwiczenia praktyczne, aktywność na zajęciach, obecność, ocena z krótkich sprawdzianów i ocena z zaliczenia pisemnego
Literatura
Chayat Shlomit, Israeli Sara, Kobliner Hila: 2007. Ivrit min ha-hatchala ha-hadash alef. Jerozolima: Academon
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: