Praktyczna nauka języka niemieckiego 09-PNJNL-56
Mimika i gestyka w kontekście interkulturowym
Wyrażanie podobieństw i różnic w dyskusji, kontrowersje w dyskusji
„Verschleifungen” w języku mówionym
Zasady dobrego zachowania / Savoir-vivre w życiu prywatnym i zawodowym
Przyjęcie i odmowa (zaproszeń, propozycji, etc.) w języku mówionym i pisanym
Rozprawka
Wyrażanie przypuszczeń – Konjunktiv II
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zna słownictwo na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w języku niemieckim w ramach przerabianych treści kształcenia
zna zjawiska gramatyczne języka niemieckiego w zakresie ich struktury i funkcji na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
potrafi opisać zjawiska kulturowe związane z krajami niemieckiego obszaru językowego
potrafi w języku niemieckim zrozumieć dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio; bez większych trudności rozumie programy telewizyjne i filmy
potrafi w języku niemieckim wypowiadać się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań; potrafi skutecznie porozumiewać się w kontaktach towarzyskich i sprawach zawodowych potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców.
potrafi w języku niemieckim formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.
umie samodzielnie zdobywać wiedzę językową i o świecie wykorzystując słowniki, leksykony oraz multimedialne źródła informacji
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji
wykazuje otwartość na nowe idee i gotowość do zmiany opinii w świetle dostępnych danych lub argumentów
ma świadomość wartości dziedzictwa kulturowego polskiego i niemieckiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania semestru zimowego:
a. obowiązkowa obecność na zajęciach
b. napisanie 2 prac pisemnych, ocenianych wg ustalonych kryteriów (350 słów)
Kryteria oceny prac pisemnych (maksimum 20 pkt.)
1. Treść i układ pracy - maksimum 4 pkt.
2. Dobór słownictwa, stylistyka - maksimum 8 pkt.
3. Poprawność morfosyntaktyczna, ortografia, interpunkcja - maksimum 8 pkt.
Odejmowane są punkty za błędy w pracy:
- błędy rażące - 0,5 pkt.
- pozostałe błędy - 0,25 pkt.
Skala:
Liczba punktów Ocena
19-20 Bardzo dobry
17-18,5 Dobry plus
15,5-16,5 Dobry
13,5-15 Dostateczny plus
12-13 Dostateczny
0-11,5 Niedostateczny
c. przygotowanie 2 prezentacji (oceniana jest poprawność językowa wg ustalonych kryteriów)
d. napisanie 2 testów śródsemestralnych wg podanych kryteriów:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76%-84%
dst+ 68-75%
dst 60%-67%
ndst 0-59%
Literatura
Dallapiazza R.-M; Evans, S.; Fischer, R.; Kilimann, A.; Schümann, A.; Winkler, M. (2010) Ziel C1/1, Kursbuch. Ismaning
Dallapiazza R.-M; Evans, S.; Fischer, R.; Kilimann, A.; Schümann, A.; Winkler, M. (2010) Ziel C1/1, Arbeitsbuch. Ismaning
Helbig, G; Buscha, J. (2000) Übungsgrammatik Deutsch.
Dreyer H., Schmitt R. (2000). Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: