Praktyczna nauka języka chińskiego - konwersacje 09-PNJChK-M-24
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Wyrażanie własnych uczuć, w tym radości i rozczarowania.
Rozpoznawanie i komentowanie nastroju innych osób.
Przewidywanie zachowania i reakcji innych osób.
Planowanie i dyskutowanie przedsięwzięć.
Dyskusja nad doborem narzędzi do określonych zadań.
Rozmowa i nakłanianie innych osób do zmiany zachowania.
Poglądy na rodzinę, małżeństwo w kontekście kulturowym i społecznym.
Umiejętne odmawianie na prośby i oczekiwania innych osób.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
komunikuje się na różne tematy filozoficzne, językowe, osobiste, społeczne, biznesowe, polityczne i kulturowe;
rozumie treści zawarte w tekstach źródłowych bądź obejrzane w mediach;
używa nowo poznanego słownictwa i wyrażeń z zachowaniem wszelkich zasad poprawności;
ma świadomość istotności kontekstów historycznych, społecznych i kulturowych wypowiedzi i uwzględnia je podczas interakcji;
zna i stosuje wybrane strategie komunikacyjnie i dobiera formę wypowiedzi;
prezentuje własne spostrzeżenia w dyskusji oraz samodzielnej prezentacji;
pracuje w grupie i twórczo przyjmuje różne role oraz perspektywy przy omawianiu złożonych problemów.
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Egzamin ustny
Kolokwium ustne
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobre rozeznanie w złożoności języka, bardzo dobrze rozwinięte umiejętności prowadzenia konwersacji i bardzo dobre opanowanie strategii komunikacyjnych;
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami;
dobry (db; 4,0): szerszy zakres niedociągnięć, słabsza, ale wciąż dobra orientacja w złożoności języka, dobrze rozwinięte umiejętności prowadzenia konwersacji i dobre opanowanie strategii komunikacyjnych;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca, miejscami dostateczna orientacja w złożoności języka, zadowalające, miejscami dostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych;
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna orientacja w złożoności języka, dostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych;
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna orientacja w złożoności języka, niedostateczne opanowanie umiejętności konwersacji i strategii komunikacyjnych.
Literatura
ZHOU Xiaobing 周小兵 (ed.) 2006. Step by step Chinese 阶梯汉语 vol. 3. Beijing 北京: 话语教学出版社 Huayu Jiaoxue Chubanshe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: