Praktyczna nauka języka arabskiego 09-PNJA-46
W ramach przedmiotu przedmiotu "Praktyczna nauka języka arabskiego" studenci uczestniczą w zajeciach poświęconych lekturze tekstów, kompozycji tekstów, konwersacji i rozumienia ze słuchu.
Zakres tematyczny dotyczy takich dziedzin jak: edukacja, media i polityka, środowisko naturalne i klimat, zdrowie, kultura i sztuka.
Doskonalenie umiejętności analizy gramatycznej w kontekście praktycznym.
Poszerzenie praktycznej wiedzy na temat języka w kontekście kulturowym i społecznym.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
konstruuje dłuższe wypowiedzi pisemne w języku arabskim na wybrane tematy obowiązujące na zajęciach, zachowując poprawność językową (gramatyczną, leksykalną),
zna i stosuje zaawansowane słownictwo i konstrukcje gramatyczne charakterystyczne dla arabskiego języka pisanego,
czyta i analizuje dłuższe teksty w języku arabskim,
płynnie tłumaczy zdania i wypowiedzi z i na język arabski w piśmie na poziomie A2/B1,
swobodnie wypowiada się i rozumie wypowiedzi ustne na znane tematy w języku arabskim. na poziomie A2/B1,
Kryteria oceniania
aktywny udział w zajęciach,
obowiązkowe testy i kolokwia w trakcie semestru,
pisemne zadania domowe, wypracowania, prezentacje,
sesmestr kończy sie wraz z zaliczeniem egzaminu (części pisemnej i ustnej).
Skala ocen:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Kryteria punktacji:
ocena bardzo dobra - od 90 %
ocena dobra + - od 83 %
ocena dobra - od 75%
ocena dostateczna + - od 68 %
ocena dostateczna - od 60%
ocena niedostateczna - poniżej 60%
Literatura
Schulz, Eckehard, Gunther Krahl, Wolfgang Reuschel. W. 2000. Standard Arabic – an elementary and intermediate Course. Cambridge: Cambridge University Press.
Whitwick, Jane, Mahmoud Gaafar. 2009. Mastering Arabic 2. The complete course for beginners. London: Palgreve McMillan.
Brustad, Kristen, Mahmoud Al-Batal, Abbas Al-Tonsi. 2010. Al-Kitaab fii Ta’allum al-‘arabiyya, Georgetown: Georgetown University Press.
Lahlali, El Mustapha. 2009. How to write in Arabic. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Abu-Chacra, Faruk. 2007. Arabic. An Essential Grammar. London: Routledge.
Danecki, Janusz. 2000. Gramatyka języka arabskiego t.1. Warszawa: Dialog.
Łacina, Jerzy. 1997. Słownik arabsko – polski. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Wehr, Hans. 1979. Dictionary of Modern Written Arabic. Bejrut: Libraire du Liban.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: