Lektura tekstów biznesowych 09-LTB-M-12
Zajęcia są poswięcone podnoszeniu kompetencji w zakresie posługiwania się specjalistycznym, biznesowym językiem chińskim. Mają na celu przygotowanie studentów do swobodnego poruszania się w chińskim kontekscie biznesowym oraz rozumienia zagadnień dotyczących chińskiej sytuacji gospodarczej oraz specyfiki chińskiego kontekstu biznesowego. Lektura i analiza tekstów o tematyce gospodarczej w postaci artykułów praspwych, raportów i literatury tematu pozwolą na lepsze zrozumienie chińskiej sytuacji gospodarczej oraz jej kontekstów społecznych i kulturowych.
Na zajęciach omawiane będą zagadnienia z zakresu:
Ubezpieczenia, gastronomia i turystyka
Handel detaliczny oraz rolnictwo po akcesji Chin do WTO
Konsumpcja w społeczeństwie chińskim
Sześć klasycznych modeli sprzedaży w Chinach
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
Przemysł i rynek samochodowy w Chinach
Rynek klimatyzatorów
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Orientuje się w podstawowych zagadnieniach i zjawiskach związanych z chińską sytuacją gospodarczą
Potrafi powiązać chińską sytuację gospodarczą z jej społeczno-kulturowymi kontekstami
Rozszerzył ogólną umiejętność posługiwania się językiem chińskim
Opanował szeroki zakres specjalistycznego słownictwa ekonomicznego (500-700 słów), które będzie mógł wykorzystać w różnych kontekstach życia zawodowego
Poznał i stosuje techniki czytania pozwalające M na czytanie tekstów ze zrozumieniem i ich poprawne tłumaczenie
Podniósł wydajność lektury. Potrafi przeczytać i zrozumieć 100 znaków/min.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania :
aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji i w pracy zespołowej);
wyniki zaliczeń cząstkowych
umiejętność zaprezentowania na egzaminie wiedzy nabytej w ramach przedmiotu oraz poziom tej wiedzy.
Skala ocen:
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Metody prowadzenia zajęć:
Lektura w grupie, analiza leksykalna, analiza gramatyczna oraz analiza kompozycji tekstu (słowa kluczowe, struktura zdania, sposób prowadzania wywodu). Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
5. Zalecana literatura
Podręczniki:
罗,陈霞;朱,彤。编者。 2005。经贸汉语教程高级教程, 上册. 北京: 北京外语教学与研
究出版社。
王,惠玲;黄,锦章。编者。2004。 经济新闻阅读教程。 高级篇。 北京:北京大学出版社
Literatura dodatkowa:
刘,谦功 ;王,世巽 。编者。2005。 汉语新闻阅读教程 。北京:北京大学出版社
任,长慧。主编。2005。卓越商务汉语教程-高级阅读。北京:外语教学与研究出版社
朱,彦;何,瑾。编著。2007。中文广角。北京:北京大学出版社
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: