Język niemiecki w biznesie 09-JNBL-11
Powitanie gości, Small-Talk
Struktura firmy, zadania i obowiązki w pracy
Rekcja czasownika
Mój zawód
Udzielanie rad i wskazówek
Konstrukcje z „würde”
Regulacje, zakazy i nakazy
Polecenia
Tryb rozkazujący
Życiorys, ogłoszenia o pracę
Zdania okolicznikowe przyczyny
Rozmowa kwalifikacyjna
Udział w zebraniach - argumentacja, protokołowanie
Konstrukcje bezokolicznikowe z „zu”, spójnik „dass”
Wydawanie poleceń, reagowanie na nie
Przeczenia w zdaniu
Zasięganie informacji
Reklamacje, zażalenia
Futur I
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
ma umiejętności językowe właściwe dla studiowanej specjalności zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu
co najmniej B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
zna zjawiska gramatyczne języka niemieckiego biznesu w zakresie ich struktury i funkcji na poziomie B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
potrafi refleksyjnie odnosić się do własnych pisemnych i ustnych wypowiedzi językowych i potrafi je modyfikować pod kontrolą wykładowcy/opiekuna naukowego
potrafi w języku niemieckim zrozumieć dłuższe wypowiedzi, nawet jeśli nie są one jasno skonstruowane i kiedy związki logiczne są w nich jedynie implikowane, a nie wyrażone bezpośrednio
potrafi w języku niemieckim wypowiadać się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań; potrafi skutecznie porozumiewać się w sprawach zawodowych potrafi precyzyjnie formułować swoje myśli i poglądy, zręcznie nawiązując do wypowiedzi rozmówców.
potrafi w języku niemieckim biznesu formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich wybrane podtematy lub poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.
umie samodzielnie zdobywać wiedzę językową i o świecie wykorzystując słowniki, leksykony oraz multimedialne źródła informacji
potrafi pracować w grupie, przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji
ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałej aktualizacji w kontekście wykonywanego zawodu
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, ciągłości praktyki komunikacyjnej w języku/językach wybranej specjalności i uczenia się przez całe życie
Kryteria oceniania
obowiązkowa obecność na zajęciach
napisanie prac pisemnych, ocenianych na postawie poprawności gramatycznej (10pkt), różnorodności słownictwa (10pkt), realizacji tematu (10pkt)
przygotowanie prezentacji (oceniana jest poprawność językowa, oraz elementy wiedzy specjalistycznej)
napisanie testów śródsemestralnych (oceniana jest poprawność językowa, oraz elementy wiedzy specjalistycznej )
Wszystkie prace pisemne i ustne oceniane są w sposób punktowy a następnie przeliczane na ocenę na podstawie poniższej tabeli:
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76%-84%
dst+ 68-75%
dst 60%-67%
ndst 0-59%
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Anette Müller, Sabine Schlüter „Im Beruf”, Hueber Verlag 2013 Lekcje 1-5
Literatura dodatkowa:
Jörg Braunert, Wolfram Schlenker „Unternehmen Deutsch Grundkurs“, LektorKlett, 2005, wybrane rozdziały
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: