Gramatyka języka hindi 09-GRHIND-16
Zajęcia dotyczą poznania następujących tematów gramatycznych:
zasady prawidłowej standardowej wymowy hindi i stosowanie ich w praktyce, tj. świadoma produkcja dźwięków (dyftongów, spółgłosek przydechowych, spółgłosek cerebralnych, samogłosek nosowych, długich i krótkich); historia i charakterystyka języka hindi; pismo dewanagari; rzeczowniki i ich odmiana; postpozycje proste i złożone; zaimki osobowe i dzierżawcze; przymiotniki odmienne i nieodmienne; liczebniki główne, porządkowe, zbiorowe i ułamkowe; użycie bezokolicznika; imiesłowy: niedokonany prosty i przysłówkowy uprzedni; czasy: teraźniejszy prosty, teraźniejszy złożony od hona, przeszły niedokonany; tryb rozkazujący; szyk zdania prostego.
Student nabywa umiejętności zastosowania ich w praktyce, tj.: umiejętności budowania poprawnych gramatycznie wypowiedzi.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student
1. Ma świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego powiązania z językami klasycznymi.
2. Umie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji.
3. Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia języka.
4. Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze.
Kryteria oceniania
Aktywność studenta w dyskusji na zajęciach, sprawdzanie zadań domowych, tłumaczeń, testy gramatyczno-leksykalny, wypowiedzi związana z obowiązującymi tematami. Ocena wartości leksykalnej, gramatycznej, fonetycznej i ortograficznej wypowiedzi studenta. Zaliczenie na ocenę pisemne.
Literatura
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: