Warsztat badawczy historyka dziejów nowożytnych 03-WBN-r1HSDU
Treści programowe dla przedmiotu:
- procedury pracy z tekstem źródłowym do historii nowożytnej,
- zasady korzystania z archiwów i bibliotek (także cyfrowych),
- obszary badawcze historii nowożytnej Polski i powszechnej,
- krytyczna analiza przykładowego materiału źródłowego,
- formułowanie tematu pracy magisterskiej z zakresu historii nowożytnej,
- źródła do badań nad historią nowożytną XVI-XVIII wieku,
- literatura, czasopisma i zasoby internetowe przydatne w badaniach historycznych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- zna zasady i procedury pracy z tekstem źródłowym,
- potrafi korzystać z archiwaliów,
- zna główne kierunki badań nad historią nowożytną,
- potrafi sformułować temat pracy magisterskiej z zakresu historii,
- zna podstawy warsztatu pracy badacza historii nowożytnej,
- potrafi wykonać kwerendę bibliograficzną dotyczącą stanu badań,
- potrafi opatrywać redagowane teksty wymaganym aparatem krytycznym.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, bezbłędne przygotowanie edycji źródłowej i prezentacji multimedialnej.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, edycja źródłowa i prezentacja multimedialna z drobnymi uchybieniami.
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, edycja źródłowa i prezentacja multimedialna zawierająca błędy i uchybienia.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, edycja źródłowa i prezentacja multimedialna ze znacznymi niedociągnięciami.
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza, umiejętności kompetencje personalne i społeczne, edycja źródłowa i prezentacja multimedialna z licznymi błędami.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, nieoddanie edycji źródłowej i prezentacji multimedialnej.
Literatura
Zalecana literatura:
Nawrocki S., Rozwój form kancelaryjnych na ziemiach polskich od średniowiecza do końca XX wieku, Poznań 1998.
Szymański J., Nauki pomocnicze historii, Warszawa 2001.
Świątek A. (red.), Per aspera ad astra…, tom 13: Nauki pomocnicze historii, historia sztuki, archiwistyka i historia prawa, Kraków 2008.
Tandecki J., Kopiński K., Edytorstwo źródeł historycznych, Warszawa 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: