Wybrane aspekty autoprezentacji - spec. kultury mediów cyfrowych 03-WAA-21PDM
Autoprezentacja (sterowanie wrażeniem, techniki autoprezentacyjne, strategie autoprezentacji).
Autoprezentacja społeczna, różnice kulturowe i analiza przekazów symbolicznych.
Kreowanie wizerunku firmy.
Wizerunek w Internecie: e-PR.
Instrumenty perswazji.
Formy wystąpień publicznych.
Wystąpienia publiczne (w różnych sytuacjach retorycznych).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
zreferować podstawowe zagadnienia z zakresu autoprezentacji, zarządzania wizerunkiem własnym i firmy
tworzyć własne teksty w określonej sytuacji retorycznej i wybrać najskuteczniejsze strategie retoryczne w danych warunkach komunikacyjnych
zastosować określone strategie autoprezentacyjne dla osiągnięcia zamierzonego celu
przygotować wystąpienie publiczne z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi multimedialnych
ocenić skuteczność określonych zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacji kreowania wizerunku własnego i firmy, również w przestrzeni wirtualnej
Kryteria oceniania
aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusji, w pracy indywidualnej i zespołowej),
wartość merytoryczna projektów, prezentacji i wystąpień przygotowanych przez studenta,
sprawność retoryczna w zakresie budowania tekstów perswazyjnych i wygłaszania ich,
wykonanie trzech zadań składających się na ocenę końcową,
obecność na zajęciach.
Literatura
Anthonissen F. Peter, Komunikacja kryzysowa. Warszawa 2010.
Budzyński Wojciech, Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty. Warszawa 2003.
Detz Joanna, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić. Gdańsk 2001.
Goffman Erving, Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa 2008.
Gronbeck B. E., German K., Ehninger D., Monroe A. H., Zasady komunikacji werbalnej. Poznań 2001.
Leary Mark, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk 1999.
Pratkanis Anthony, Aronson Elliot, Wiek propagandy. Warszawa 2005.
Szmajke Andrzej, Autoprezentacja. Maski, miny, pozy. Olsztyn 1999.
Turk Christopher, Sztuka przemawiania. Wrocław 2003.
Witkowski Tomasz, Psychomanipulacje. Wałbrzych 2000
Witkowski Tomasz. Psychologia kłamstwa. Wałbrzych 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: