Technologie informacyjne - spec. nauczycielska 03-TI-22PDL
TK_01 Konfiguracja sprzętu komputerowego. Przygotowanie materiałów na potrzeby praktyki zawodowej w wybranych edytorach i TI_01
TK_02 Charakterystyka Internetu: katalogi, bazy danych, nawigacja w hipertekście, przygotowywanie materiałów z wykorzystaniem Internetu TI_02
TK_03 Ochrona własności intelektualnej w Internecie, standardy ochrony własności, prawo autorskie i prawa pokrewne. Bezpieczeństwo w sieci. TI_02, TI_03, TI_04
TK_04 Tworzenie portalu polonistycznego (strona klasowa, bądź witryna nauczyciela polonisty) TI_01, TI_02, TI_03, TI_04
TK_05 Projektowanie procesu kształcenia z wykorzystaniem Internetu (e-learning, strona klasowa) TI_01, TI_02, TI_03, TI_04
TK_06 Omówienie multimedialnych tekstów kultury masowej i przejawów uczniowskiej, internetowej aktywności w perspektywie polonistycznej (gry komputerowe, twórczość internetowa, świadectwa i style odbioru, analiza i interpretacja) TI_04
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
TI_01 wykazać się podstawową wiedzą i umiejętnościami w zakresie technik informatycznych, konfiguracji i budowy sprzętu komputerowego, przetwarzania tekstów K_W05, K_W17, K_W23, K_U10, K_U16, K_K08
TI_02 wykazać się podstawową wiedzą i umiejętnościami w zakresie korzystania z baz danych w praktyce zawodowej. K_W17, K_W21, K_W23, K_U04, K_U15, K_U16, K_K08, K_K09
TI_03 wykazać się podstawową wiedzą i umiejętnościami w zakresie posługiwania się grafiką prezentacyjną w praktyce zawodowej. K_W21, K_W22, K_W23, K_U04, K_U10, K_U15, K_U16, K_K08
TI_04 korzystać z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwać i przetwarzać informacje dla potrzeb swojej pracy pedagogicznej. wykorzystywać multimedialne teksty kultury w procesie dydaktycznym. K_W17, K_U02, K_U04, K_U10, K_U15, K_U16, K_K01, K_K08, K_K09
Kryteria oceniania
Ocenianie podsumowujące: Opanowanie treści i osiągnięcie efektów kształcenia sprawdzane będzie sukcesywnie podczas zajęć.
Ocenie podlegają:
- projekty i dokumenty przygotowane w czasie zajęć: prezentacje multimedialne, projekt witryny internetowej.
Literatura
Głowiński M., Świadectwa i style odbioru [w:] tegoż, Style odbioru. Szkice o komunikacji literackiej, Kraków 1977.
Wallace P. ,Psychologia Internetu, Poznań 2001.
Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: