Technologie informacyjne - spec. nauczycielska 03-TI-11IIS
Treści programowe dla przedmiotu:
- przedstawienie i omówienie budowy oraz konfiguracji sprzętu komputerowego; wprowadzenie i wyjaśnienie terminologii oraz możliwych zastosowań,
- omówienie podstawowych edytorów (Word, PowerPoint etc.) oraz prezentacja możliwości WIXa,
- prezentacja struktury Internetu i wybranych portali,
- omówienie wybranych projektów stron internetowych (wykonanych w WIXie) pod kątem ich zawartości merytorycznej i funkcjonalności,
- omówienie WEBQUESTów: sposobów i zasad ich projektowania oraz możliwych wariantów wykorzystania w procesie dydaktycznym,
- prezentacja korzystania z portalu i WEBQUESTów podczas lekcji,
- prawo autorskie a Internet.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi skonfigurować sprzęt komputerowy pod kątem nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela polonisty (wliczając urządzenia mobilne),
- potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami technologicznymi: edytory tekstu - Word, PowerPoint (bądź ich odpowiedniki), edytorem stron WIX,
- potrafi posługiwać się Internetem w celu wykorzystania dostępnych materiałów (bazy danych, witryny edukacyjne),
- potrafi zaprojektować i umieścić w Internecie portal edukacyjny wykonany w WIXie,
- potrafi zaprojektować i umieścić na własnym portalu WEBQUESTy i inne zadania dydaktyczne,
- potrafi korzystać ze swojego portalu (i treści w nim zawartych) w procesie dydaktycznym,
- zna i stosuje zasady prawa autorskiego w odniesieniu do tekstów zamieszczanych w Internecie.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra ogólna i szczegółowa orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; profesjonalny portal edukacyjny; aktywny udział w zajęciach.
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; portal bez zarzutu; aktywny udział w zajęciach.
dobry (db; 4,0): dobra orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; portal spełniający wymogi; aktywny udział w zajęciach.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dobra orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach; portal spełniający wymogi; umiarkowanie aktywny udział w zajęciach.
dostateczny (dst; 3,0): wystarczająca orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach (na poziomie <50%); portal o prostej strukturze; umiarkowanie aktywny udział w zajęciach.
niedostateczny (ndst; 2,0): niewystarczająca orientacja w zagadnieniach omawianych na ćwiczeniach (na poziomie >50%); brak prezentacji portalu; bierny udział w zajęciach.
Literatura
Zalecana literatura:
Wallace P. ,Psychologia Internetu, Poznań 2001.
Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2008.
http://www.kpcen-torun.edu.pl/file/view/1214
http://ii.uwb.edu.pl/generator/
http://ooidkz.wckp.lodz.pl/sites/default/files/Poradnik_WebQuesty%20w%20kszta%C5%82ceniu%20zawodowym.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: