Seminarium magisterskie 03-SM-22LPDM
Treści programowe dla przedmiotu:
- zapoznanie się ze stanem badań danego zagadnienia,
- dyskusja merytoryczna oraz sformułowanie własnego tematu badawczego,
- poszukiwanie i zapoznawanie się z literaturą źródłową i sekundarną,
- dyskusja nad kluczowymi problemami i kontekstami związanymi z tematyką prac,
- dyskusja nad kolejnymi rozdziałami pracy
- konstrukcja pracy oraz czynności redakcyjne.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- wykazuje się szeroką i ukontekstowioną wiedzą niezbędną do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji związanej z tematyką seminarium, formułując własne poglądy,
- rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego, szanuje zasady własności intelektualnej,
- potrafi wyszukiwać i przetwarzać specjalistyczne informacje niezbędne w samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- zna formalne zasady redagowania pracy magisterskiej (sporządzanie bibliografii, przypisów, spisu treści),
- umie opracować konspekt /rozdział pracy magisterskiej lub sporządzić opis projektu badawczego,
- potrafi streścić merytorycznie publikacje naukową ze swojej dziedziny w języku polskim lub obcym.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobre opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
dobry plus (+db; 4,5): jw., z nieznacznymi niedociągnięciami i nieścisłościami.
dobry (db; 4,0): dobre opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalające opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
dostateczny (dst; 3,0): podstawowe opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalające opanowanie techniki pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i redakcyjnym.
Literatura
Zalecana literatura:
Literatura polecona przez prowadzącego seminarium oraz zaproponowana przez uczestników zajęć, dostosowana do tematyki danego seminarium. Prowadzący podaje także sposób dotarcia do prac w postaci cyfrowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: