Seminarium magisterskie 03-SM-21SZPDU
Treści programowe dla przedmiotu:
- poszerzanie wiedzy niezbędnej do napisania pracy magisterskiej,
- doskonalenie narzędzi metodologicznych niezbędnych do napisania pracy magisterskiej,
- prezentacja fragmentów prac magisterskich połączona z dyskusją na ich temat.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu (modułu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- wykazać się szeroką, kontekstową wiedzą niezbędną do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- aktywnie uczestniczyć w dyskusji związanej z tematyką seminarium, formułować własne poglądy i odnosić się do opinii wyrażanych przez innych członków grupy,
- wyszukiwać i przetwarzać specjalistyczne informacje niezbędne do samodzielnej realizacji projektu badawczego (napisania pracy magisterskiej),
- wykazać się wysokim poziomem świadomości literackiej i językowej oraz kulturą języka,
- wykazać się zdolnością praktycznego zastosowania wiedzy i umiejętności, nabytych w trakcie studiów,
- napisać pracę spełniającą merytoryczne, metodologiczne i formalne wymagania określone dla prac magisterskich z zakresu literaturoznawstwa i/lub językoznawstwa.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, praca magisterska w pełni oryginalna, dobrzewykorzystująca literaturę źródłową i literaturę przedmiotu, nienaganna pod względem formalnym i językowym.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalno-językowej w pracy magisterskiej.
dobry (db; 4,0): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca magisterska poprawna, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej i metodologicznej.
dostateczny plus (+dst; 3,5): dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca magisterska o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej i metodologicznej.
dostateczny (dst; 3,0): znaczne braki w wiedzy, praca magisterska merytorycznie słaba, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej i metodologicznej.
niedostateczny (ndst; 2,0): niedopuszczalne braki w wiedzy, praca magisterska, bezwartościowa pod względem merytorycznym i metodologicznym, niedopuszczalne błędy językowe i formalne.
Literatura
Według rekomendacji promotorów prac magisterskich, w zależności od tematyki seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: