Seminarium dyplomowe 03-SEM-33ZII
Treści programowe dla przedmiotu:
- formułowanie problemów badawczych i redagowanie potencjalnych tematów prac dyplomowych, formułowanie tez i argumentów, prowadzenie badań
- kompozycja pracy dyplomowej, dookreślenie poszczególnych problemów,
- doskonalenie kompetencji dotyczących kwerend bibliotecznych, archiwalnych, internetowych; różne sposoby poszukiwania informacji i gromadzenia literatury przedmiotu; dyskusja nad poszczególnymi zagadnieniami,
- zasady maszynopisu znormalizowanego, zasady wprowadzania cytatów, normy dotyczące przypisów,
- realizacja projektu.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia efektów uczenia się student/ka:
- potrafi sformułować problem badawczy oraz zredagować powiązany z nim temat pracy, sformułować tezy i przeprowadzić badania konieczne dla ich potwierdzenia
wie jakie elementy powinna zawierać się praca dyplomowa; potrafi je przygotować i przedyskutować poszczególne tezy i sposoby dowodzenia podczas zajęć seminaryjnych,
- potrafi szukać materiałów potrzebnych do przygotowania pracy dyplomowej z poszanowaniem praw autorskich oraz pracować w zespole, dyskutować, wykorzystywać różne metody pracy (podczas wyszukiwania materiałów, formułowania tez, gromadzenia argumentów),
- potrafi przygotować oprawę edytorską i graficzną pracy dyplomowej,
- potrafi zrealizować samodzielny projekt badawczy, rozwiązywać problemy badawcze, samodzielnie formułować zadania, pracować w nietypowych warunkach dostosowując swoje założenia do cząstkowych wyników badań.
Kryteria oceniania
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student/studentka bardzo dobrze opanował/opanowała formułowanie problemów badawczych, redagowanie tematu pracy dyplomowej, zna bardzo dobrze zasady kompozycji pracy dyplomowej i potrafi je dostosować do tematu; potrafi sprawnie poszukiwać materiałów potrzebnych do napisania pracy; zna bardzo dobrze zasady rządzące układem graficznym pracy; przygotował(a) bardzo dobrą pracę dyplomową.
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z drobnymi usterkami.
dobry (db; 4,0): student/studentka dobrze opanował/opanowała formułowanie problemów badawczych, redagowanie tematu pracy dyplomowej, zna dobrze zasady kompozycji pracy dyplomowej i potrafi je dostosować do tematu; potrafi dość sprawnie poszukiwać materiałów potrzebnych do napisania pracy; zna bardzo dobrze zasady rządzące układem graficznym pracy; przygotowała dobrą pracę dyplomową.
dostateczny plus (+dst; 3,5): student/studentka opanował/opanowała formułowanie problemów badawczych, redagowanie tematu pracy dyplomowej, zna zasady kompozycji pracy dyplomowej i potrafi je dostosować do tematu; potrafi poszukiwać materiałów potrzebnych do napisania pracy; zna zasady rządzące układem graficznym pracy; przygotował(a) dobrą pracę z dyplomową, obarczoną jednak dość poważnymi usterkami.
dostateczny (dst; 3,0): student/studentka opanował/opanowała formułowanie problemów badawczych, redagowanie tematu pracy dyplomowej, zna zasady kompozycji pracy dyplomowej i potrafi je dostosować do tematu; potrafi poszukiwać materiałów potrzebnych do napisania pracy; zna zasady rządzące układem graficznym pracy, w obrębie pożądanych umiejętności nie wykazuje jednak biegłości; przygotował(a) dostateczną pracę dyplomową.
niedostateczny (ndst; 2,0): student/studentka nie osiągnął/osiągnęła efektów uczenia się, nie potrafi sformułować problemu badawczego ani szukać materiałów potrzebnych do napisania pracy; nie przygotował(a) pracy dyplomowej.
Literatura
Podstawowe opracowania o charakterze słownikowym i encyklopedycznym wg ustaleń wykładowcy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: